سری هواوی پی 50 همراه با سیستم‌عامل هارمونی عرضه خواهد شد

Untitled-1.jpg

تا به امروز انتظار داشتیم که سیستم‌عامل هارمونی 2 برای محصولاتی که کم اهمیت‌تر هستند، رونمایی شود؛ اما مقامات این کمپانی چینی اعلام کرده‌اند که هواوی پی 50 قرار است که با هارمونی 2 به بازار عرضه شود.

از سال گذشته که فشار حداکثری دولت ترامپ به هواوی به بالاترین شکل ممکن رسید، این کمپانی چینی دیگر نمی‌توانست از بخشی از امکانات اندروید استفاده کند، ازجمله پلی استور و اپلیکیشن‌های اختصاصی گوگل در لیست تحریمی قرار داشت. به همین دلیل هواوی سرویس موبایلی خود را به جای سرویس گوگل منتشر کرد. به عنوان مثال اپ گالری به جای پلی استور منتشر شده است. بااین‌حال، سران شرکت چینی به این نتیجه رسیدند که درکنار استفاده از سیستم‌عامل اندروید برای محصولاتشان، سیستم‌عاملی بومی را توسعه دهند.

در روزهای اول معرفی سیستم‌عامل هارمونی شاهد استفاده این سیستم‌عامل در محصولاتی مانند لوازم خانگی و اشیای هوشمند بودیم و نسخه‌ی دوم نیز برای استفاده از تبلت و گوشی‌‌های هوشمند هواوی مورد استفاده قرارگرفت. بر همین اساس انتظار داشتیم تا سیستم‌عامل هارمونی 2 در ابتدای انتشار برای محصولات میان‌رده یا پایین‌رده هواوی منتشر شود، اما گزارش‌های جدید نشان از این دارد که با رونمایی هواوی از سری پی 50، رونمایی از سیستم‌عامل هارمونی 2 نیز خواهد بود و این تلفن هوشمند با هارمونی 2 ارائه می‌شود.

به هر حال آن چیزی که به نظر می‌رسد، این است که هواوی سری پی ۵۰ را در تمامی بازارهای دنیا با سیستم‌عامل هارمونی ۲ عرضه نخواهد کرد؛ دلیل ان هم کاملا واضح است و احتمالا چنین نسخه‌ای از سری جدید پرچم‌داران هواوی، تنها به بازار چین محدود خواهد بود. یک نکته‌ای که تعجب برانگیز است، این است که سیستم‌عامل در‌حال‌توسعه‌ی هواوی امکان اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی را دارا می‌باشد.

هواوی بعداز تحریم‌ها بازار آمریکا را به طور کل از دست داد و آن چیزی که مشخص است سهم این کمپانی از بازار اروپاست که روز به روز در حال کاهش است؛ بنابراین، عرضه‌ی تلفن‌های هوشمند با سیستم‌عامل هارمونی ۲ می‌تواند هواوی را بار‌دیگر به عرصه‌ی رقابت بازگرداند. البته باید به این نکته توجه داشت که با تغییر دولت آمریکا و انتقال قدرت به بایدن، روابط شرکت هواوی با ایالات متحده بهتر خواهد شد یا همچنان این روابط تیره و تار باقی خواهد ماند.

البته هواوی در این ماه‌های گذشته نشان داده که چگونه می‌تواند به کار خود ادامه دهد، این کمپانی علاوه بر محدودیت نرم‌افزاری گوگل، حتی برای تولید تراشه‌های کرین نیز به‌مشکل خورد و برای تأمین قطعات مورد‌نیازش با شرکت‌هایی مانند کوالکام و مدیاتک همکاری خواهد کرد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: androidauthority

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


5 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

فرزین

جمعه, 28 آذر 1399

مبارک خریداران کله پوکش باشه

پاسخ

alireza

دوشنبه, 01 دی 1399

با شه ما هم نمی دونیم شغل شریفت چیه !!((:
معمولا مردم را کلا کله پوک فرض کردی و خودت عاقل هستی .

alireza

یک‌شنبه, 30 آذر 1399

سلام دوستان
بنده با اینکه با هوواوی کار نکردم ، ولی اقدام هوواوی در شکستن تحریم آمریکای نامرد را دوره اوج پیشرفت این شرکت می دانم .
هوواوی ، با تولید نرم افزار های خودش و همچنین شرکت در ساخت و توسعه چیپهای اختصاصی شرکتهای آمریکایی را گرفتار می کند .

البته کار سختی است ولی اتکا به جوانان و شرکتهای هم سو با هوواوی و چین ، می تواند راه تولید شرکتی مثل اپل باشد .
البته اگر اپل تحریم لوازم می شد ، از خودش چیزی ندارد و در باتلاق تحریم فرو می رفت ولی به مدد توسعه نرم افزارهای عالی اش همیشه در صدر است .
آینده هوواوی با این اقدامش خیلی بهتر خواهد بود .
ولی کار سختی است .

پاسخ

فرزین

یک‌شنبه, 30 آذر 1399

باشه ماهم نمیدونیم شغل شریفت چیه :))

alireza

دوشنبه, 01 دی 1399

سلام
مگر چه بی احترامی به شما شده جناب فرزین عزیز ؟؟
بنده نظراتم را همیشه بدون تعصب گفته ام و اگر آرشیو را ببینید ، همیشه منصفانه نظر می دهم .
ولی براورد ذهنی شما بی انصافی است .

پاسخ

ثبت نظر