نسخه دوم هارمونی؛ سیستم عامل اختصاصی هواوی معرفی شد

harmonyos2.0.jpg

ساعتی پیش شاهد معرفی نسخه‌ی دوم سیستم عامل اختصاصی هواوی با نام Harmony OS 2.0 بودیم که قابلیت نصب روی همه‌ی دستگاه‌های هواوی را دارد.

سال گذشته بود که شاهد معرفی سیستم عامل مختص به هواوی با نام HarmonyOS بودیم. ساعتی پیش اما ریچارد یو، مدیرعامل هواوی، در جریان رویداد سالانه توسعه دهندگان هواوی، نسخه‌ی دوم این سیستم عامل را با نام HarmonyOS 2.0 رونمایی کرد.

هواوی این سیستم عامل را به نحوی طراحی کرده است که روی همه‌ی دستگاه‌های هواوی از گوشی هوشمند گرفته تا ساعت و تلویزیون هوشمند قابل نصب باشد. حالا اما در طی این رویداد ریچارد یو اعلام کرده است که اولین گوشی‌های هوشمندی که از سیستم عامل اختصاصی هواوی بهره می‌برند در سال آینده راهی بازار خواهند شد اما وی هیچ جزییاتی بیشتری در این خصوص ارائه نکرده است. با این حال به نظر می‌رسد که در ابتدای عرضه، این گوشی‌ها تنها به چین محدود باشند.

SDK مربوط به سیستم عامل هارمونی او اس 2.0 برای تلویزیون‌ها و ساعت‌های هوشمند از همین امروز در دسترس قرار گرفته است اما نسخه‌ی مربوط به گوشی‌های هوشمند در اواخر ماه دسامبر عرضه خواهد شد.

harmony os 2.0.jpg
-

این سیستم عامل به نحوی طراحی شده است که بتواند روی چندین نمایشگر عملکرد مناسبی داشته باشد و از نظر یکپارچگی نمایشگر و المان‌های UX با هیچ مشکلی مواجه نشود، به این معنا که روی رِنج بزرگی از دستگاه‌های هواوی قابلیت نصب دارد. همچنین هواوی برای جلب رضایت مشتریان، برای افزایش امنیت هم تلاش کرده است که نمونه‌ی این تلاش، smart voice recognition یا همان تشخیص صدای هوشمند و قابلیت انتقال سریع داده بین دستگاه‌های مختلف است.

بعلاوه هواوی پروژه OpenHarmony را هم معرفی کرد که پروژه‌ی متن باز روی سیستم عامل هارمونی است و چیزی شبیه به AOSP یا همان Android Open Source Project است. OpenHarmony به زودی و به صورت متن باز در اختیار توسعه دهندگان قرار خواهد گرفت و دستگاه‌هایی با حداقل 128KB رم را هم پشتیبانی خواهد کرد.

در جریان این رویداد همچنین مجددا به جزییاتی درباره HMS Core 5.0 اشاره شد که از جمله این جزییات می‌‍توانیم به روی کار آمدن 12000 عدد API که برای 7 دسته بندی سرویس کاربرد دارد اشاره کنیم. هواوی همچنین اعلام کرده است که اکوسیستم اپلیکیشن‌های HMS حالا به 96000 اپلیکیشن رسیده است و به وسیله‌ی 1.8 میلیون توسعه دهنده پشتیبانی می‌شود.

HMS Core 5.0.jpg
-

اخبار مرتبط:

چرا هواوی در نمایشگاه IFA 2020 از تراشه جدید کایرین رونمایی نکرد؟

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: gsmarena


5 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

abbas

چهارشنبه, 26 شهریور 1399

سوالی که هست اینه که هواوی شرکت متلعق به سازمان امنیت چین هست چطور می تونه روی امنیت کاربران کار کنه، این شرکت از کثیفت ترین شرکت های دنیاست.

پاسخ

M0

چهارشنبه, 26 شهریور 1399

یه عده هم هستن که فقط بخاطر دشمنی با امریکا حاضرن ایرانو مستعمره چین کنن و از هر چیز چینی حمایت میکنن! دلیل منطق های عجیب و غریبشون هم از نظر علمی میتونه اسیب لوب قدامی مغزی باشه که زیر مجموعه اختلالات شاملی رو داره!

M0

چهارشنبه, 26 شهریور 1399

همونطور که بخاطر دشمنی با اسراییل مجذوب رایش سوم شدن!

حامد

چهارشنبه, 17 دی 1399

من که برام مهم نیست امنیت و این چیزا
یه گوشی می خوام ارزون باسه هنگم نکنه
خخخخخخخخخخخخخخ

پاسخ

ala

شنبه, 20 دی 1399

داداش تو نوکیا 106 بگی. هم ارزونه هم امنیتش بالاست وهنگی هم نداره

ثبت نظر