صحبت‌های آذری جهرمی درباره آموزش مجازی؛ از توصیه تا اطلاع رسانی

مدرسه مجازی.jpg

در حالی که مدارس از امروز به صورت حضوری بازگشایی شده‌اند، اما همچنان آموزش مجازی در سال جاری اهمیت ویژه‌ای خواهد داشت. در این بین آذری جهرمی در خصوص آموزش مجازی و نگرانی‌های والدین و همچنین در خصوص اینترنت مصرفی شاد توضیحاتی را داده است که خواندن آن خالی از لطف نیست.

کرونا همچنان در سراسر دنیا و البته ایران وجود دارد است اما به هر ترتیب وزارت آموزش و پرورش نهایتا اعلام کرد که مدارس از امروز 15 شهریورماه به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باز خواهد شد و تا زمانی که رعایت پروتکل‌ها بتواند جلو ایجاد مشکل را بگیرد، مدرسه همچنان حضوری خواهد بود. با این حال نمی‌توان نقش اینترنت را در آموزش مجازی امسال نمی‌توان انکار کرد.

در همین راستا محمد جواد آذری در اینستاگرام خود در خصوص نحوه‌ی فعال سازی و استفاده از بسته‌ی اینترنتی رایگان برای دانش‌آموزان توضیحاتی را داده است. همچنین وی برای مراقبت از دانش‌آموزان در فضای مجازی هم توصیه‌هایی داشته است.

توضیه‌ها و توضیحات محمد جواد آذری جهرمی درباره نگرانی‌های آموزش مجازی

از جمله توصیه‌های وزیر ارتباط به والدین، استفاده از قابلیت family safety در ویندوز و یا برنامه‌ی google family link در گوشی‌های اندرویدی است. وی همچنین به والدینی قصد خرید تبلت برای فرزند خود را دارند و هنوز برای خرید محصول اقدام نکرده‌اند، خرید تبلت‌های ایرانی انارستان را توصیه کرده است که از همه‌ی ابزارهای مدیریت والدین بهره می‌برند و با استانداردهای فرهنگی کشور ما ساخته شده‌اند.

وی همچنین به والدینی که فرصت استفاده از این برنامه‌های کنترل والدین را ندارند، به آن‌ها توصیه کرده است که از سیم کارت‌های مخصوص کودکان استفاده کنند که اینترنت این سیم کارت‌ها تنها برای برای لیست سفید قابل استفاده است و یا در صورت استفاده از سیم کارت‌های معمولی، با فعال سازی بسته‌های شاد تنها امکان دسترسی به وب سایت‌های مجاز وجود خواهد داشت. گویا بسته‌ی اینترنتی شاد تنها محدود به سیم کارت‌ها نبوده و امکان فعال سازی آن در اینترنت خانگی هم وجود دارد. وی همچنین تاکید کرده است که سیم کارتی با نام سیم کارت شاد ارائه نخواهد شد و به آگاهی خانواده‌ها رسانده است که گول سو استفاده کنندگان را نخورند.

آذری جهرمی اما در خصوص استفاده از اینترنت مورد نیاز برای شبکه شاد هم توضیحاتی را داده است که در ادامه به صورت دقیق و کامل آورده شده است:

توصیه‌های وزیر ارتباطات درباره هر آنچه برای استفاده از آموزش مجازی باید بدانید.jpg
توصیه‌های وزیر ارتباطات درباره هر آنچه برای استفاده از آموزش مجازی باید بدانید -

اخبار مرتبط:

بهترین برنامه‌های رایگان کنترل والدین 2018

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

حسن

شنبه, 15 شهریور 1399

جهرمی هم تاریخ مصرفش تموم شده زیاد حرف میزنه

پاسخ

ثبت نظر