مایکروسافت پشتیبانی از نسخه ۱۹۰۳ ویندوز ۱۰ را متوقف کرد

Untitled-1.jpg

مایکروسافت از کاربران خودش می‌خواهد تا سیستم‌عامل خود را به‌روز کنند چرا که این کمپانی پشتیبانی از نسخه ۱۹۰۳ ویندوز ۱۰ را متوقف کرد.

کمپانی مایکروسافت اعلام کرده است که از تاریخ 8 دسامبر یعنی 18 آذر ماه دیگر از نسخه 1903 ویندوز 10 پشتیبانی نخواهد شد. این غول تکنولوژی نرم‌افزای اعلام کرده است که پشتیبانی از این نسخه در تمامی ادیشن‌های ویندوز 10 از جمله Home, Pro , Enterprise و Education متوقف خواهد شد و پایان می‌پذیرد. این کمپانی آمریکایی امروز بیانه‌ای را منتشر کرده است که گفته شده:« نسخه 1903 ویندوز 10 از روز 18 آذر به بعد دیگر پشتیبانی نخواهد شد و آپدیت‌های ماهانه بعدی فقط و فقط برای برطرف‌کننده حفره‌های امنیتی منتشر خواهند شد. پس توصیه می‌کنیم که سیستم‌عامل خود را هر چه سریع‌تر آپدیت کنید.»

گفته شده است که در فاصله زمانی کوتاهی پس از توقف پشتیبانی از نسخه ۱۸۰۹، اتمام پشتیبانی از این نسخه نیز رخ خواهد داد. این کمپانی معمولا پس از شش ماه، انتشار نسخه جدید، پشتیبانی از نسخه قدیمی و قبلی متوقف خواهد کرد، اما در نسخه قبلی یعنی نسخه 1803 به دلیل اپیدمی کرونا پشتیبانی از این ورژن تا نوامبر 2020 ادامه یافت.

Windows-10-This-new-update-for-versions-1909-and-1903-fixes-Excel-File-Explorer-bugs-and-more-00.jpg
-

با این انتشار این اخبار رسمی بهتر است، که در اولین فرصت نسخه ویندوز خود را به‌روز کنید البته اگر از نسخه ۱۹۰۳ استفاده می‌کنید. اگر می‌خواهید بدانید که چه نسخه‌ای از ویندوز 10 روی سیستم‌شما نصب است باید به بخش تنظیمات بروید روی گزینه About در قیمت System کلیک کنید. در صفحه باز شده در بخش Device specifications نسخه ویندوز روبروی کلمه Version نوشته شده است.

در اکتبر 2020 جدیدترین نسخه ویندوز 10 منشر شد که در حال حاظر نیز نسخه H2 20 آخرین نسخه منتشر شده است. اگر ویندوز را به شکل دستی آپدیت نکنید، سیستم به طور خودکار نسخه ۱۹۰۹ (آپدیت اکتبر ۲۰۱۹) را نصب می‌کند. البته این کمپانی آمریکایی مدتی است که نصب خودکار این نسخه‌ها را شروع کرده و با این خبری که امروز منتشر شده و پایان پشتیبانی نسخه 1903 اعلام شده، پیش‌بینی می‌شود سیستم‌های بیشتری به نسخه جدیدتر آپدیت شوند. البته در پایان این را بدانید که مایکروسافت در تاریخ می 2021 که مصادف با اردیبهشت و خرداد 1400 است، قرار است تا به پشتیبانی از نسخه 1909 نیز پایان دهد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: .makeuseof

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


5 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

حسن

چهارشنبه, 19 آذر 1399

ما که هنوز داریم از 7 و 8.1 استفاده میکنیم :)

پاسخ

سیدعلیرضا

چهارشنبه, 19 آذر 1399

سلام با تشکر از این مطلب مفید شما در اینستاگرام هم هستید؟

پاسخ

habib

پنج‌شنبه, 20 آذر 1399

سلام . توی ویندوز 10 از کجا میشه ورژن ویندوزمون رو پیدا کنیم ؟

پاسخ

زکریا

جمعه, 21 آذر 1399

بعضی ها هنوز تو کدوم ویندوزxp نصب کنیم موندن اینشالله بعد کرونا

پاسخ

شهروند

جمعه, 21 آذر 1399

همان ویندوز 7 حداقل تا 10 سال آینده در کشور ما کارآمد خواهد بود و کاربران بسیار زیادی خواهد داشت

پاسخ

ثبت نظر