معاون وزیر ارتباطات: ظرفیت پهنای باند اپراتورها ظرف 24 ساعت افزایش یافت

سرعت اینترنت

به دنبال افزایش استفاده از اینترنت در روزهای اخیر، با کاهش کیفیت اینترنت مواجه شدیم و وزارت ارتباطات مهلتی یک روزه برای رفع این مشکل داد و حالا این مسئله رفع شده است. تجربه شما چیست؟

به دنبال تعطیلات اجباری در کشور و در خانه ماندن مردم به دلیل شیوع کرونا ویروس، استفاده مردم از اینترنت افزایش یافته است. همین ماجرا باعث شده تا کیفیت اینترنت در کشور پایین بیاید. به همین دلیل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای رفع این مشکل ضرب الاجلی یک روزه به اپراتورهای موبایلی و همچنین شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت داد تا کیفیت اینترنت را ارتقا دهند.

حالا این مهلت به پایان رسیده است و حسین فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات در خصوص رفع مشکلات این حوزه چنین توضیح داده است:

اپراتورهای ثابت، همراه و مخابرات برای برطرف کردن مشکلاتی که از روز شنبه در حوزه کیفیت اینترنت به وجود آمد با همکاری یکدیگر توانستند زیرساخت لازم برای بهبود را مهیا کنند.

-

جالب است بدانید که همراه اول بیشترین اعتراض را از سمت کاربران داشته است و به دنبال این ضرب الاجل، در مدت 24 ساعت گذشته، 100 گیگابایت به پنهای باند خود افزوده است.

به گفته فلاح جوشقانی، سایر اپراتورها هم که مشکل انتقال داشتند و به این واسطه، کیفیت اینترنت‌شان کاهش پیدا کرده بود، اعلام کردند با پیگیری که انجام شده، کمبود ظرفیت انتقال ندارند.

با وجود بهبودهایی که صورت گرفته است و ظرفیت‌هایی که به اپراتورها اضافه شده است، باز هم رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات توضیح داده است که همچنان اپراتورهای شبکه رصد خواهند شد تا در صورت نیاز، مجددا ظرفیت آن‌ها افزایش یابد.

فلاح جوشقانی در ادامه توضیح داده است که شرکت ارتباطات زیرساخت همه همکاری‌های لازم در این خصوص را انجام خواهد داد:

تامین پهنای باند اینترنت کاملا بر عهده شرکت ارتباطات زیرساخت بود. هر شرکتی که به افزایش ظرفیت نیاز داشت به شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد. همچنین برخی شرکت‌های FCP (شرکت‌های دارای پروانه ارتباطات ثابت) که از مجموعه‌هایی مانند آسیاتک ظرفیت می گرفتند، مشکل کمبود پهنای باند را با افزایش ظرفیت ۲۰ گیگ برطرف کردند.

-

همچنین وی توضیح داده است که در حال حاضر و در شرایطی که شبکه دائما رصد می‌شود، مشکلی وجود ندارد اما اگر نیاز باشد تا مجددا ظرفیت شبکه اضافه شود، قبل از این که به کاهش کیفیت منجر شود، اپراتورها با توجه به شرایط پیش آمده، آمادگی بیشتری برای افزایش پهنای باند خواهد داشت.

تغییر رویه اپراتورها باعث بهبود کیفیت اینترنت است

معاون وزیر ارتباطات درباره دلیل بهبود کیفیت اینترنت در مدت 24 ساعت گذشته، تغییر رویه در دریافت پهنای باند را عنوان کرده و در این خصوص چنین توضیح داده است:

اپراتورها و شرکت‌ها ظرفیت پهنای باندی که در گذشته از شرکت مخابرات دریافت می‌کردند را بر اساس نیاز اعلام می‌کردند اما اکنون روش کار را عوض کرده‌اند. هر میزان ظرفیتی که نیاز داشته باشند را از مخابرات می‌گیرند اما بر اساس میزان مصرف، شارژ می‌شوند. این کار باعث شده مدیریت پویا تری برای ظرفیت پهنای باند شکل بگیرد و مشکل انتقال نداشته باشند.

-

تجربه شما از این موضوع چیست؟ آیا در روزهای اخیر با مشکل اینترنت مواجه نبوده‌اید؟ آیا طی 24 ساعت گذشته کیفیت اینترنت شما بهبود یافته است؟ تجربیات خود را با ما و سایر کاربران فیسیت به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط:

ضرب‌الاجل یک روزه وزارت ارتباطات به اپراتورها برای بهبود کیفیت اینترنت

آموزش از راه دور بر بستر شبکه‌های اجتماعی خارجی ممنوع است

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: ایرنا


3 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

Arya

دوشنبه, 12 اسفند 1398

آسیاتک و های وب در کیش هیچ بهبودی نداشتند؛ کلا اینا یه روز دروغ نگن میمیرن

پاسخ

Arya

دوشنبه, 12 اسفند 1398

آسیاتک و های وب در کیش هیچ بهبودی نداشتند

پاسخ

dsdsds

سه‌شنبه, 13 اسفند 1398

دلار هم ارزون شد . بنزین هم گرون نشد . پینگ 40 تا بازی هم اومد پایین . اره همشون انجام شدن فقط تو خواب . کمتر دروغ بگین

پاسخ

ثبت نظر