ممنوعیت وی‌چت باعث عدم استفاده‌‌ی چینی‌ها از آیفون خواهد شد

Untitled-1.jpg

سخنگوی وزارت خارجه چین امروز در نشست خبری، در میان خبرنگاران اعلام کرد که اگر آمریکا اپلیکیشن وی‌چت را تحریم و فیلتر کند، مردم چین دیگر هیچ دلیلی ندارد که بخواهند از موبایل آیفون و دیگر محصولات اپل استفاده کنند.

ترامپ بعد از اعلام خبر ممنوعیت اپلیکیشن‌های چینی از جمله وی‌چت و تیک‌تاک بر تنش‌های میان آمریکا و چین افزود و این تنش‌ها را وارد مرحله‌ی جدیدی کرد.

اپلیکیشن وی‌چت در کشور چین بسیار محبوب است و کاربران کارهایی مانند فرستادن پیام، پرداخت‌های مالی و... را با این شبکه‌ی اجتماعی انجام می‌دهند. اپ وی‌چت توسط شرکت Tencent توسعه داده شده است که در لیست تحریمی آمریکا قرار گرفته است.

امروز سخنگوی وزارت خارجه چین، در کنفرانس خبرنگاران اعلام کرد که چینی‌ها به دلیل ممنوع شدن اپ وی‌چت و ممنوع شدن اپ‌های چینی دلیلی نمیبینند که از محصولات شرکت اپل و موبایل‌های آیفون استفاده کنند. Lijian Zhao در ادامه صحبت‌هایش در رابطه با سیاست‌های آمریکا چنین می‌گوید که سیاست‌های آمریکا دارای قدرت بسیار زیادی هستند که می‌توانند باعث مختل شدن فعالیت شرکت‌های غیرآمریکایی شوند.

ترامپ بعد از فرمان ممنوعیت استفاده از اپ‌های چینی دلیل خودش را چنین بیان کرده است که استفاده از برنامه‌های چینی تهدیدی برای امنیت جهان محسوب می‌شود. دولت آمریکا در رابطه با فعالیت این اپ‌ها در خاک آمریکا چنین گفته است که اگر می‌خواهند این برنامه‌ها به کار خود ادامه دهند باید توسط شرکت‌های آمریکایی خریداری و مدیریت شوند. دولت چین به صورت متقابل موضع محکمی را دنبال می‌کند.

شرکت‌های آمریکایی گزارش داده‌اند که با ممنوعیت فعالیت اپ‌های چینی فقط در خاک آمریکا مشکلی به وجود نخواهد آمد و همکاری تجاری خودشان را می‌توانند با این کشور ادامه دهند. اما حذف کامل اپلیکیشن وی‌چت از اپ استور در تمام دنیا باعث کاهش فروش 30درصد آیفون و محصولات دیگر اپل می‌شود.

شرکت اپل و برخی از شرکت‌های دیگر آمریکایی، از دولت آمریکا درخواست کرده‌اند که به این اتفاقات پایان دهند و فرمان ممنوعیت فعالیت تیک‌تاک و وی‌چت را لغو کنند. این شرکت‌ها در درخواست خود گفته‌اند که این فرمان باعث ضررهای زیادی به شرکت‌های آمریکایی وارد خواهد کرد. حتما اگر این فرمان اجرایی شود، این شرکت‌ها برای فروش محصولات خودشان در چین با مشکلات زیادی روبه‌رو خواهند شد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: appleinsider

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


4 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

nVa

یک‌شنبه, 09 شهریور 1399

خب دیگه دیدن بازم تقصیر ترامپه اون وسطم واستون تبلیغ کتاب ضد ترامپ گذاشتن بخونین حال کنین!
از اون گذشته مشکل مشترک همه دیکتاتورا اینه که با اینکه مردمشون ازشون تنفر دادن بجای مردمشون حرف میزنن و نظرای عجیب میدن!

پاسخ

اشکان

یک‌شنبه, 16 شهریور 1399

نظر خود شما از همه عجیب تره! :)

دیوید یو اس عا

پنج‌شنبه, 13 شهریور 1399

جدا من ترجیح میدم اطلاعاتم دست عمو زوکنبرگ و گوگل باشه
تا یه شرکت خبیث چینی :)
یه جوری حرف میزنند حالا مثلا نمیشه جیلبریک کرد و تیک تاک لعنت اله رو نصب کرد
دیگه وضعشون از ما بدتر نیست که میان اکانت دولوپر و پروفایلش ساسپند میکنند

پاسخ

سیاوش

شنبه, 15 شهریور 1399

عزیزم مشکل اینجاست که تو فکر میکنی عمو زاکربرگ وگوگل اطلاعات رو برای خودشون جمع میکنن :)))))

ثبت نظر