نت سنج پلاس ؛ اولین ابزار در دنیا برای سنجش کیفیت و سرعت اینترنت

نت سنج پلاس رونمایی شد

در پی اعتراضات به کیفیت و سرعت اینترنت، وزیر ارتباطات از سامانه نت سنج پلاس برای سنجش لحظه‌ای کیفیت و سرعت اینترنت در سراسر کشور رونمایی کرد. اما چطور از این سامانه استفاده کنیم؟

یکی از انتقادهایی که همواره در کشور جریان دارد، انتقاد به سرعت و کیفیت اینترنت است. همین ماجرا باعث شده است تا وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، سایتی با نام نت سنج پلاس با آدرس netsanjplus.ir را راه اندازی کند تا به واسطه آن بتوان وضعیت پوشش کیفیت اینترنت و همچنین شکایت مردم از اینترنت را در هر منطقه‌ای مشاهده کرد. آذری جهرمی در توییتر خود درباره نت سنج پلاس چنین توضیح داده است:

اولین‌بار در جهان برای اینکه اپراتورها کیفیت اینترنت بهتری بهتون بدهند، سایت نت‌سنج‌پلاس رو راه‌اندازی کردیم. می‌تونید وضعیت پوشش و کیفیت و شکایات مردم رو ببینید به‌همراه روزانه هدیه‌ی یک‌سال اینترنت رایگان به ۵۰ نفر از ‌مشارکت‌کنندگان در نظارت بر سامانه و شبکه!

-

نت سنج پلاس
ابزار نت سنج پلاس -

امکانات و ویژگی‌های نت سنج پلاس

استفاده از وب سایت نت سنج پلاس بسیار ساده است. کافی است وارد این وب سایت شده و موقعیت مکانی خود را مشخص کنید. حالا در آن منطقه وضعیت اینترنت همه اپراتورها، به صورت تقریبی برای شما نمایش داده می‌شود. این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا بهتر اپراتور مناسب برای خرید اینترنت را انتخاب کنید. آذری جهرمی در توییت دیگری، یک نمونه از خروجی سامانه نت سنج پلاس را به صورت زیر ارائه کرده است:

این یک خروجی تاکنون از «نت‌سنج‌پلاس» در محدوده‌ی سیدخندان در تهران است. همه‌ی خیابان‌ها و کوچه‌ها و جاده‌ها و روستاها رو گام‌به‌گام اومدیم، شش هزار سنجه‌ی اندازه‌گیری کیفیت -آنلاین- گذاشتیم؛ شکایات و نظرات شما رو هم منعکس کردیم تا دیگه کیفیت یک جعبه سیاه نباشه.

-

تست نت سنج پلاس توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
تست نت سنج پلاس توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات -

از جمله ویژگی‌ها و امکانات این سرویس می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

1- تست کیفیت و دسترسی اینترنت همراه

2- تست کیفیت و دسترسی اینترنت پرسرعت ADSL

3- تست کیفیت و دسترسی اینترنت بی سیم TD-LTE

4- پایش مداوم کیفیت شبکه اپراتورهای ثابت و سیار

5- شفافیت کیفیت ارتباطات

6- به رسمیت شناخته شدن حقوق مشترکان اینترنت

7- نمایش آنلاین اعتراض اپراتورها به فعالبت اپراتورها

نت سنج پلاس؛ اولین در دنیا

به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، نت سنج پلاس اولین سامانه در نوع خود در سراسر دنیاست و تا به امروز هیچ رگولاتوری در دنیا چنین سامانه‌ای را ارائه نکرده است. در آخر هم وی اعلام کرده است که نت سنج پلاس را در اتحادیه جهانی مخابرات به عنوان اولین کشور، ثبت خواهد کرد.

VDSL جایگزین ADSL می‌شود

در لایو اینستاگرامی که وزیر ارتباطات برگزار کرد، اعتراضات زیادی نسبت به سرعت و کیفیت اینترنت مطرح شد اما وزیر ارتباطات قول افزایش 4 برابری سرعت اینترنت را داد. وی در پاسخ به این اعتراضات چنین توضیح داد:

سرعت اینترنت خانگی در برخی استان‌ها به دلیل مشکلات ارائه‌ی خدمات پایین است اما در برنامه داریم که تا پایان خردادماه سال ۹۹ سرویس VDSL را جایگزین سرویس ADSL برای ۲۵ درصد مشترکان کنیم که این سرویس، سرعت اینترنت را تا چهار برابر افزایش می‌دهد.

نظر شما درباره سامانه نت سنج پلاس چیست؟ آیا از این سامانه برای پایش سرعت و کیفیت اینترنت در منطقه خود استفاده کرده‌اید؟

اخبار مرتبط:

ظفر به فضا رفت، اما به مقصد نرسید؛ علت سقوط از زبان وزیر ارتباطات

معاون وزیر ارتباطات: پینگ کاربران ایرانی در ۴۰ بازی کاهش پیدا کرد

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: فیسیت


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

پینوکیو

شنبه, 26 بهمن 1398

به راستی که اولین ابزار در دنیا برای سنجش کیفیت و سرعت اینترنت است و بسیار عالی و افتخار آمیز میباشد

پاسخ

folani

یک‌شنبه, 27 بهمن 1398

همون پینوکیو! اسپید تست نابود شد با این افتخار ملی که مثل بقیه چیزاشون درست هم کار نمیکنه بجز بخش جمع اوری دیتاش!

پاسخ

ثبت نظر