نخستین رندر پیکسل ۴a منتشر شد؛ بهره‌گیری از نمایشگر حفره‌دار برای اولین بار

Google-Pixel-4a

به تازگی رندرهایی از گوشی گوگل پیکسل 4a منتشر شده است که از وجود نمایشگر حفره دار در این گوشی خبر می‌دهد و این نخستین باری است که گوگل از چنین نمایشگری استفاده می‌کند.

دو گوشی پیکسل 3a و پیکسل 3XL، دو گوشی گوگل هستند که فروش بسیار بهتری را نسبت به سایر پرچمداران 2019 این کمپانی تجربه کردند. حالا گوگل امیدوار است که با یک تغییر و بهبود در این گوشی و با روی کار آوردن گوگل پیکسل 4a، با هم همین روند ادامه پیدا کند. حالا شب گذشته اولین تصاویر رندر از این گوشی منتشر شد که به واسطه این رندر می‌توانیم جزییات بیشتری درباره این گوشی را بررسی کنیم.

البته باید اشاره کنیم که تصاویر رندرهای منتشر شده از سمت اکانت توییتری OnLeaks بوده که همواره بر اساس طرح‌های شماتیک از گوشی‌ها، تصاویر رندرهای آن‌ها را فاش می‌کند.

نمایشگر حفره دار و دوربین تک

اولین نکته‌ای که با دیدن رندر این گوشی به چشم می‌آید، نمایشگر حفره دار آن است. این نمایشگر از آن جهت اهمیت دارد که برای اولین بار در گوشی‌های سری پیکسل شاهد استفاده از این نوع طراحی هستیم.

پنل پشتی این گوشی اما شبیه به پیکسل 4 است. با توجه به تصاویر رندر می‌بینیم که دوربین اصلی پیکسل 4a شبیه به پیکسل 4 است و همان پنل مربعی برجسته در این گوشی هم تکرار خواهد شد. عجیب اینجاست که در این گوشی تنها یک دوربین در این پنل قرار گرفته است. این اتفاق کمی عجیب است زیرا از طرفی گوگل ثابت کرده است که حوزه موبایل توانایی کافی را دارد و از سوی دیگر برای قرار دادن یک دوربین تنها، لازم نیست که یک پنل مربعی در پشت گوشی قرار بگیرد. بنابراین ممکن است که یک یا دو حسگر دیگر به این گوشی اضافه شود.

رندرهای منتشر شده از گوگل پیکسل 4a
رندر گوشی گوگل پیکسل 4a -

حذف سیستم راداری

نکته دیگر به حاشیه‌های این گوشی برمی‌گردد. حاشیه‌های پیکسل 4a اگرچه هنوز پهن است اما نسبت به پیکسل 4 و 4XL بسیار باریک‌تر است. از این رو دو احتمال مطرح می‌شود، اول اینکه احتمالا پیکسل 4a از سیستم راداری بهره نبرد و دوم اینکه قیمت آن احتمالا کمتر از پیکسل 4 باشد.

بنا به رندرهای منتشر شده پیکسل 4a دارای حسگر اثر انگشت در پشت گوشی است بنابراین احتمال گوگل دیگر از ژست‌های پراجکت سولی (Project Soli) استفاده نخواهد کرد.

سایر مشخصات

از جمله سایر مشخصاتی که با توجه به رندرها می‌توانیم به این گوشی نسبت دهیم، می‌توان به نمایشگر 5.7 تا 5.8 اینچی، اندازه کوچکتر این گوشی، رنگ بندی سفید، مشکی، بنفش و احتمالا نارنجی آن اشاره کنیم.

انتظار داریم که گوگل این گوشی را در ماه می 2020 یعنی اردیبهشت ماه 99 و در جریان کنفرانس توسعه دهندگان معرفی کند. ضمنا احتمال می‌رود که این گوشی با قیمتی حدود 399 دلار راهی بازار شود.

اخبار مرتبط:

سیستم رادار گوگل پیکسل 4 چگونه کار می‌کند؟

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام همراهی کنید.

منبع خبر: digitaltrends


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر