نسخه نهایی مرورگر مایکروسافت اج کرومیوم منتشر شد

اج کرومیوم

بلاخره نسخه پایدار مرورگر اج کرومیوم، مبتنی بر کرومیوم و با شباهت زیاد به مرورگر گوگل کروم منتشر شد.

با عرضه ویندوز 10، مایکروسافت مرورگر اج را جایگزین اینترنت اکسپلورر کرد اما این مرورگر هم نتوانست محبوبیتی بدست بیاورد و حتی باعث شرمساری مایکروسافت هم شد. بالاخره سال گذشته، مایکروسافت اعلام کرد که تصمیم دارد این مرورگر را متحول کند و در آن از موتور کرومیوم که گوگل کروم هم از آن بهره می‌برد، استفاده کند. بعد از انتشار نسخه‌های آزمایشی مختلف، بالاخره شب گذشته نسخه نهایی مایکروسافت اج کرومیوم (Edge-Chromium) برای ویندوز و macOS منتشر شد.

پیشنهاد فیسیت: مرورگر مایکروسافت اج، این بار کارمند این شرکت را شرمنده کرد

این مرورگر در اصل همان مرورگر کروم است که به ظاهرِ مایکروسافت درآمده است. در واقع اج کرومیوم امکان نصب افزونه‌های کروم از روی خود Google Chrome web store را فراهم می‌کند. ضمنا این مرورگر با اکانت جیمیل شما هم همگام سازی می‌شود.

گذشته از امکان اجرای افزونه‌های کروم، مرورگر اج کرومیوم در ظاهر و تجربه کاربری هم شباهت زیادی به کروم دارد. البته این اصلا عجیب نیست زیرا این مرورگر مبتنی بر کرومیوم است، نرم افزار متن بازی که کروم هم بر پایه آن ساخته شده است.

مرورگر جدید اج کرومیوم به زودی و در آپدیت بعدی ویندوز 10 جایگزین مرورگر پیش فرض خواهد شد. اما در حال حاضر هم می‌توانید این مرورگر را از این لینک دانلود و نصب کنید. این مرورگر برای ویندوز 10، ویندوز 8 و ویندوز 8.1، برای ویندوز 7، MacOS، اندروید و iOS در دسترس کاربران است. جالب اینجاست که حتی با وجود اتمام پشتیبانی از ویندوز 7 توسط مایکروسافت، اما اج کرومیوم تا سال 2021 روی ویندوز 7 هم پشتیبانی خواهد شد.

درواقع مایکروسافت بعد از پذیرفتن شکست، حالا می‌خواهد با ارائه اج کرومیوم کاربران را به نوعی ترغیب کند تا به استفاده از اج بپردازند. البته به نظر می‌رسد که این روش تا حدی هم جواب بدهد زیرا ظاهر و راحتی که کاربر در استفاده از کروم تجربه می‌کند را حالا می‌تواند با اج کرومیوم هم بچشد.

نصب افزونه‌های کروم

همانطور که گفتیم مرورگر اج کرومیوم از افزونه‌های کروم پشتیبانی می‌کند. اگرچه نصب این افزونه‌ها ساده است اما مانند کروم، دسترسی مستقیمی به آن‌ها ندارید. بلکه باید Chrome web store را در آدرس بار خود جستجو کنید تا بتوانید به افزونه‌های کروم دسترسی داشته باشید. زمانی که افزونه مورد نظرتان را پیدا کردید، پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که اجازه نصب افزونه از سایر استورها را صادر کنید. برای این کار کافی است Allow extensions from other stores را تیک بزنید.

ویژگی‌های مهم اج کرومیوم

  • ظاهری شبیه به گوگل کروم
  • مبتنی بر کرومیوم (نرم افزار متن بازی که کروم هم از آن بهره می‌برد)
  • امکان نصب افزونه‌های کروم
  • همگام سازی با جیمیل
  • و...

شما کاربر کدام مرورگر هستید؟ اگر از این مرورگر استفاده کرده‌اید، نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر کاربران فیسیت به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید:

نسخه‌ 50 مرورگر اپرا با قابلیت جلوگیری از دزدی دیجیتال منتشر شد

5 راه‌حل برای برطرف کردن مشکل مرورگر کروم در آپدیت پاییزه ویندوز 10 (بخش اول)

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: businessinsider


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

آدینه

پنج‌شنبه, 10 بهمن 1398

تا جایی که من چک کردم، این مرورگر با اکانت جیمیل sync نمیشه ! اگه راهکاری دارین لطفا راهنمایی بفرمایین

پاسخ

ثبت نظر