هواوی با قرارداد 15 میلیارد دلاری، آنر را می‌فروشد

honor.jpg

آنر زیربرند اقتصادی هواوی است که حالا قرار است در ازای مبلغ 15 میلیارد دلار، از هواوی جدا شده و به دولت محلی شنزن و گروه دیجیتال چین واگذار شود.

آنر زیربرند اقتصادی هواوی است که با هدف تمرکز بر نوجوانان روی کار آمد و توانست با گوشی‌های قدرتمند و خوش قیمت، طرفداران زیادی را به خود جذب کند. حالا اما به گزارش رویترز، هواوی قصد دارد که مجموعه‌ی آنر را با مبلغ 100 میلیارد یوان یعنی حدود 15.2 میلیارد دلار آمریکا، به Digital China Group و دولت محلی شنزن بفروشد.

پیشتر گفته می‌شد که Digital China Group خریدار بالقوه آنر خواهد بود اما حالا این طور گفته می‌شود که هواوی تصمیم دارد زیربرند خود را علاوه بر Digital China Group، به دولت محلی هم واگذار کند. درواقع هواوی به دنبال تحریم‌های شدید آمریکا و محدودیت در تامین قطعات مورد نیاز خود، تصمیم به فروش زیربرند آنر گرفته است.

با این وجود که ریاست جمهوری آمریکا تغییر کرده است، اما هواوی همچنان امیدی به این موضوع ندارد که تحریم‌هایش (حداقل به این زودی‌ها) برداشته شود و سیاست آمریکا نسبت به این کمپانی فعلاً تغییر کند. به عبارتی هنوز هم تهدیدهای امنیتی که به هواوی نسبت داده می‌شد، پای بر جا هستند.

قرارداد فروش آنر قرار است به صورت all cash صورت بگیرد، به این معنا که همه‌ی دارایی‌های برند، تحقیقات و دستاوردها، امکانات تحقیق و توسعه و حتی مدیریت زنجیره‌ی تامین این شرکت واگذار خواهد شد.

اگرچه هنوز این معامله به صورت رسمی اعلام نشده است اما منابع خبری مختلف معتقدند که این واگذاری در روز یکشنبه، یعنی 15 نوامبر 2020 صورت خواهد گرفت. در این بین گروه دیجیتال چین (Digital China Group) با در اختیار داشتن 15 درصد از سهام این شرکت، یکی از دو سهام دار عمده‌ی آنر خواهد بود. با این وجود، حتی بعد از واگذاری آنر، همچنان 7000 کارمند و مدیریت این کمپانی پای بر جا خواهند بود.

نهایتاً باید بدانید که آنر، هواوی، گروه دیجیتال چین، دولت شنزن هنوز هم در خصوص این ادعاها پاسخ و توضیحی نداده‌اند.

اخبار مرتبط:

کوالکام همچنان در تلاش برای فروش پردازنده اسنپدراگون به هواوی است

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: gizmochina


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر