دوربین سلفی 100 مگاپیکسلی؛ مزایا و معایب

دوربین سلفی 100 مگاپیکسلی.jpg

در تعدادی از گوشی‌های کنونی دوربین اصلی بالای 100 مگاپیکسلی جا افتاده است اما حالا اخباری از استفاده‌ی سنسور 100 مگاپیکسلی به عنوان دوربین سلفی به گوش می‌رسد. این سنسور چه مزایا و چه معایبی دارد.

دوربین به یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های گوشی‌های هوشمند تبدیل شده است و در گوشی‌هایی همچون شیائومی Mi Note 10، گلکسی S20 Ultra و گلکسی S21 Ultra شاهد استفاده از دوربین‌های 108 مگاپیکسلی بودیم. با این حال این سنسورهای با رزولوشن بالا، به دوربین‌های اصلی تعلق داشتند. حالا اما گفته می‌شود که دوربین‌های سلفی هم قرار است از سنسورهایی با رزولوشن بالای 100 مگاپیکسل بهره ببرند.

این موضوع را یکی از افشاگران مشهور دنیای تکنولوژی مطرح کرده است اما تعیین نکرده است که چه گوشی‌هایی از چه برندهایی با چنین دوربین‌ای سلفی راهی بازار خواهند شد.

معایب دوربین 100 مگاپیکسلی سلفی

حتی اگر این موضوع حقیقت داشته باشد، استفاده از دوربین سلفی 100 مگاپیکسلی اصلاً عقلانی نیست. به عنوان اولین دلیل این دیدگاه، می‌توانیم به اندازه‌ی بزرگ سنسور اشاره کنیم که مطمئناً بسیار بزرگ‌تر از سنسورهای نهایتاً 32 مگاپیکسلی کنونی است. از این رو باید حفره‌ و یا ناچ بزرگی را در نمایشگر ایجاد کرد. این در حالی است که سال‌های سال است شرکت‌ها در تلاشند تا به نمایشگر بدون مزاحم، با کمترین بریدگی و حاشیه و... برسند.

از طرفی اگر بنا باشد که سنسور را کوچک کنیم، باید بهای سنگینِ کوچک شدن پیکسل‌ها را به جان بخریم که این اتفاق در مورد سنسور 108 مگاپیکسلی سامسونگ رخ داده بود. از این رو سنسور نور کمتری را دریافت کرده و در نتیجه کیفیت کمتری را رقم خواهد زد.

مزایای دوربین 100 مگاپیکسلی سلفی

اگر از این مشکلات چشم پوشی کنیم، باید به امکان زوم بالاتر در صورت افزایش رزولوشن دوربین سلفی، به عنوان یکی از مزایای این کار اشاره کنیم. نکته‌ی دیگر، امکان فیلم برداری 8K با چنین دوربین‌های سلفی است. البته باید اشاره کنیم که دوربین‌ سلفی 33 مگاپیکسلی هم چنین قابلیتی را ارائه می‌کند.

اخبار مرتبط:

اکسون 30 پرو با دوربین 200 مگاپیکسلی سامسونگ معرفی می‌شود

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: androidauthority


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

Taher

سه‌شنبه, 28 بهمن 1399

سلام عالی بود ، بی زحمت در مورد شاهین ۳ یه اطلاعاتی یا اینکه چطور قراره باشه در اختیارمون بزارید.

پاسخ

ثبت نظر