120 گیگابایت اینترنت رایگان برای اساتید فعال شد

اینترنت رایگان برای اساتید.jpg

در راستای حمایت از آموزش مجازی، وزیر ارتباطات از فعال شدن 120 گیگابایت اینترنت رایگان برای اساتید خبر داد.

امسال و با وجود شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، شاهدیم که تکنولوژی چطور به کمک بشریت آمده است. در بسیار از نقاط جهان، دورکاری و آموزش مجازی در جریان است. در ایران هم مدارس و دانشگاه‌ها به صورت مجازی در حال برگزاری هستند. با این حال مشکل دسترسی به اینترنت و هزینه‌های اینترنتی که بر دوش دانش آموزان و معلمان و دانشجویان و اساتید قرار می‌گیرد، خودش مشکلی بزرگ است.

در این بین اما وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرده است که برای حمایت از آموزش مجازی کارآمد، برای همه‌ی اساتید دانشگاه‌های کل کشور، 120 گیگابایت اینترنت هدیه در نظر گرفته شده است که اساتید تا تاریخ 15 مهرماه با مراجعه به وب سایت ICTGifts.ir می‌توانند بسته‌ی اینترنتی رایگان خود را دریافت کنند.

چندی پیش هم با شروع سال تحصیلی جدید، وزیر ارتباطات از فعال شدن بسته‌ی سه ماهه‌ی رایگان اینترنت برای 700 هزار معلم خبر داده بود. در این بین دانشجویان هم فراموش نشده‌اند و آذری جهرمی توضیح داده است که به زودی جزییات هدیه مربوط به دانشجویان هم اطلاع رسانی خواهد شد.

البته ناگفته نماند که دریافت این بسته‌ی 120 گیگابایتی اینترنت رایگان، شرایطی هم دارد. علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزیر علوم در خصوص پیش‌شرط‌های دریافت این اینترنت هدیه توضیح داده است که خط تلفن حتما باید به نام عضو هئیت علمی باشد.

معاون آموزشی وزیر علوم، همچنین در خصوص چالش‌ها و مشکلاتی که راه آموزش الکترونیکی را ناهموار کرده است، توضیح داده و از روش‌ها و ترفندهایی که برای رفع مشکلات استفاده شده، صحبت کرده است:

یکی از مهم‌ترین چالش‌ها و موانع در مسیر ارائه‌ی آموزش‌های الکترونیکی، هزینه بالای اتصال به اینترنت و ترافیک مورد مصرف بود که در نیمسال تحصیلی قبل و در تعامل با وزارت ارتباطات، برای رفع این مشکل بخشی از سامانه‌های آموزشی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی از ترافیک رایگان برخوردار شدند و تمام دادوستدهای اطلاعات از سوی استادان و دانشجویان روی این سامانه‌ها به‌رایگان صورت پذیرفت. درحال‌حاضر، علاوه بر آنکه هرگونه ترافیک اینترنتی روی سامانه‌های دانشگاهی چه از سوی دانشجویان و چه از سوی استادان رایگان خواهد بود، بانک اطلاعات موجود از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی نیز دراختیار وزارت ارتباطات قرار گرفته است که اعضای هیئت علمی بتوانند دریافت‌کننده این بسته اهدایی باشند.

-

اخبار مرتبط:

اینترنت خانگی 5G تا پایان سال؛ وعده‌ی وزیر ارتباطات

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: وزارت علوم


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

invisible

سه‌شنبه, 08 مهر 1399

بیشتر شبیه صدقه هست تا هدیه!

پاسخ

ارشام

سه‌شنبه, 08 مهر 1399

کف کردم دارم ذوق مرگ میشم الان استادا میتونن تا دلشون میخواد دانلود کنن امریکایی های پشمک هم برن 100 دلار برن با سرعت اینترنت مساوی با پینگ ایرانی در کالاف دیوتی 4 پنج زتابایت فایل دان کنن

پاسخ

ثبت نظر