اینترنت خانگی 5G تا پایان سال؛ وعده‌ی وزیر ارتباطات

5G.jpg

در جریان مراسم رونمایی از کاربردهای نسل پنجم سامانه‌های مخابراتی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ارائه‌ی اینترنت خانگی 5G تا پایان سال جاری و به صورت نقطه‌ای خبر داد.

صبح امروز در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، شاهد برگزاری مراسم رونمایی از کاربردهای نسل پنجم سامانه‌های مخابراتی بودیم. آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخشی از این رویداد از ایران هوشمند نام برده است و آن را به عنوان برنامه‌ی وزارت ارتباطات برای آینده‌ی روشن معرفی کرده است. وی توضیح داده است که یکی از موضوعات مهم برای رسیدن به این هدف، راه اندازی خدمات 5G است.

آذری جهرمی همچنین توضیح داده است که برای ارائه اینترنت خانگی 5G به مودم نیاز است نه گوشی هوشمند و کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز مجوزهای مربوطه را برای اجرای ارتقای اینترنت خانگی صادر کرده است.

وی همچنین توضیح داده است که نگرانی مردم درباره‌ی هزینه‌ی اینترنت 5G درست نیست زیرا قرار نیست که برای اینترنت 5G هزینه‌ی بیشتری پرداخت شود. حتی آذری جهرمی توضیح داده است که هر چه مصرف بالاتر برود و تقاضا بیشتر شود، قیمت اینترنت ارزان‌تر هم می‌شود.

بخش دیگری از صحبت‌های آذری جهرمی به مقاومت در برابر 5G برمی‌گردد. به اعتقاد او در برابر نسل سوم و چهارم اینترنت مقاومتی وجود داشت که در برابر نسل پنجم این مقاومت کاهش پیدا کرده است. وی در این رابطه چنین توضیح می‌دهد:

الان هم در شرایطی هستیم که 5G در دنیا شروع به کار کرده است و در برنامه ایران هوشمند، طرح این است که همه حوزه‌های مرتبط همزمان با هم به سراغ این فناوری های نسل جدید بروند.

اینترنت خانگی 5G تا پایان سال

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین از تولید مودم‌های 5G در کشور خبر داده است و گویا اپراتورها در بخش تولید تجهیزات 5G سرمایه گذاری را آغاز کرده‌اند. وی همچنین تاکید کرده است که تا پایان سال جاری اینترنت 5G به صورت نقطه‌ای در بسیاری از نقاط راه‌اندازی خواهد شد. وی در این خصوص چنین توضیح داده است:

بر همین اساس تا پایان دولت بخش‌های بسیاری از سایتهای موجود فعلی را به 5G ارتقاء می‌دهیم. این کار به صورت نقطه‌ای انجام خواهد شد، برای ارائه خدمات FWA یا اینترنت خانگی که به کمک مودم خانگی و نه گوشی همراه رخ می‌دهد. به طور کلی باید بگویم قرار است تا پایان دولت قسمت خوبی از بخش های پرتراکم کشور برای ارائه 5G آماده شوند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.


8 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

علی

یک‌شنبه, 06 مهر 1399

قیمت خون باباشون

پاسخ

invisible

یک‌شنبه, 06 مهر 1399

آینده‌ی روشن!!! لعنتیا کورشدیم از روشنایی شدید چرا روشناییتونو جمع نمیکنید برید...

پاسخ

سرباز

دوشنبه, 07 مهر 1399

هنوز جای خونه ما که وسط شهره بین E و 3G هست بعد این اومده میخواد 5G بیاره. البته اینا برای خودشونن و اطرافیانشون.

پاسخ

حمید

دوشنبه, 07 مهر 1399

تاکسی پرنده تا آخر سال، اینترنت 5G تا آخر سال، گوشی هوشمند ری‌برند شده ایرانی تا آخر سال، چاپ کارت ملی تا آخر سال، ساخت واکسن کرونا تا آخر سال، تکمیل دستگاه کرونا یاب تا آخر سال...انشاالله تا آخر سال تا انتها رفتیم زیر استعمار چین، جوری که 40 سال دیگه چشم بچه‌هامون بادامی میشه!

پاسخ

لهراسب جعفری

سه‌شنبه, 08 مهر 1399

اینترنت 10G هم بیاورند ، سرعت همان سرعت 3G بیشتر نخواند شد. در حال حاضر شبکه رایتل وقتی 4G میشود سرعتش به 200KB کاهش پیدا میکنه ولی وقتی میذاری روی 3G بصورت لحظه ای تا 2MB هم میشه، بقول معروف شما جیب مارو نزن 5G خانگی و غیرخانگی پیشکش!!!!!

پاسخ

داود

سه‌شنبه, 08 مهر 1399

این حضرات مصرف گلشون خیلی بالا رفته همش تو توهم هستند زیادی چرت و پرت میگن

پاسخ

اشکان

سه‌شنبه, 08 مهر 1399

اینترنت خانگی برای اطراف خونه مسئولین!
بجای اینکارا رئیس روسای مخابرات رو دستگیر کنین تا بلکه اینترنت یکم سروسامون پیدا کنه

پاسخ

آلما نباتی

چهارشنبه, 16 مهر 1399

شما دولت 11 و 12 از نیازهای مردم فقط آزادی تو خیابون و ورزشگاه، اینترنت پرسرعت و مثلا تعامل با دنیا رو می شناسید... برین کنار بابا نخواستیم! اینترنت 5G ضررش از نفعش بیشتره!

پاسخ

ثبت نظر