وزیر ارتباطات از فعال شدن بسته‌ی سه ماهه‌ی رایگان اینترنت برای 700 هزار معلم خبر داد

کلاس مجازی.jpg

تقریبا فعالیت مدارس و دانشگاه‌ها آغاز شده و امسال به صورت مجازی، شاهد ارائه دروس خواهیم بود. موضوع اینترنتِ مورد نیاز برای حضور در این کلاس‌ها اما باعث نگرانی‌هایی برای کاربران شده بود که حالا وزیر ارتباطات از ارائه اینترنت به صورت رایگان برای دانشگاه و مدرسه خبر داده است.

با وجود شیوع ویروس کرونا در جهان، در کشورمان شاهد برگزاری کلاس‌های مدرسه به صورت مجازی هستیم. بار اصلی آموزش مجازی، حالا بر دوش برنامه‌ی شاد است. تا مدت‌ها موضوع اینترنتِ مورد نیاز دانش آموزان و معلمان مطرح بود و حتی صحبت‌هایی نشان می‌داد که اینترنت شاد رایگان نیست اما قیمت آن پایین‌تر خواهد بود.

شب گذشته اما وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی در گفت و گویی با خبر گزاری صدا و سیما، از ارائه‌ی بسته‌ رایگان سه ماهه از ساعت 20 شب گذشته خبر داد که گویا برای 700 هزار معلم فعال می‌شود. درواقع به اعتقاد آذری جهرمی معلمان علاوه بر شاد، به اینترنت دیگری هم نیاز دارند. وی در این خصوص چنین توضیح داده است:

معلمان جدای از شبکه شاد برای آموزش مجازی نیاز به بسته‌هایی داشتند که مقرر شد از ساعت ۲۰ امشب بسته‌های سه ماهه رایگان برای ۷۰۰ هزار معلم و کادر آموزشی سراسر کشور که فروردین ماه در سامانه وزارت ارتباطات ثبت نام کرده بودند، فعال شود. آن دسته از معلمانی که هم اکنون بسته‌های فعالی دارند این بسته‌ها برایشان ذخیره می‌شود و پس از اتمام بسته سه ماهه از آن بسته‌ها می‌توانند استفاده کنند.

-

البته اینترنت شاد هم برای دانش آموزان و معلمان رایگان است. آذری جهرمی در ادامه‌ی این صحبت‌ها، در خصوص اینترنت شاد برای دانش آموزان و دانشجویان چنین توضیح داد:

استفاده از شبکه شاد در سراسر کشور رایگان شده است و همه اپراتور‌ها استفاده از این شبکه را برای دانش آموزان و معلمان رایگان کردند.

-

با وجود فعال شدن بسته‌های اینترنتی برای معلمان، وزیر ارتباطات توضیح داده است که تمدید بسته‌های اینترنتی معلمان منوط به ارزیابی شرایط پس از سه ماه است و در صورتی که آموزش مجازی ادامه پیدا کند، برای آن برنامه ریزی خواهد شد.

بسته‌ی اینترنتی دانش آموزان از اول مهر فعال می‌شود

آذری جهرمی در ادامه به بسته‌ی ویژه‌ی دانش آموزان هم اشاره کرد که احتمالا از اول مهر فعال می‌شوند و همچنین گفته می‌شود که این بسته‌ها علاوه بر برنامه‌ی شاد، برای پیام رسان‌های بومی هم رایگان خواهند بود. آذری جهرمی در رابطه با بسته‌ی اینترنت ویژه دانش آموزان چنین توضیح داده است:

یکسری سایت‌های سفید در دسترس دانش آموزان قرار می‌گیرد که هماهنگی‌های لازم با وزارت آموزش و پرورش صورت گرفته است و این بسته می‌تواند از طریق اپراتور‌های خانگی و تلفن همراه به صورت رایگان استفاده شود و با همان شماره تلفنی که دانش آموزان در شبکه شاد ثبت نام کرده اند این بسته قابل استفاده است.

-

دانشگاه فراموش نشده است

در این بین اما دانشگاه و دانشجویان فراموش نشده‌اند و آذری جهرمی در رابطه با اینترنت آن‌ها چنین توضیح داده است:

سه بسته دیگر برای دانشگاه ها، دانشجویان و اساتید وعده داده بودیم که از ابتدای مهر همه دانشگاه‌هایی که وزارت علوم به ما اعلام کرده باشد، سایت‌های آموزشی موردنیازشان رایگان خواهد بود. بسته‌ای هم برای دانشجویان و اساتید برنامه ریزی کرده ایم که آن هم تا ابتدای مهر فرآیند ثبت نامش آغاز می‌شود.

-

منبع خبر: وزارت ارتباطات


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

مهدی ق.

سه‌شنبه, 25 شهریور 1399

اها پس دلیل داغان شدن اینترنت ما اینه

پاسخ

ثبت نظر