تعدیل نیرو دوباره در Unity؛ 25 درصد از کارمندان اخراج می‌شوند

unity-engine.jpg

سال 2023، به دلیل اخراجی‌های متداولی که منجر به کاهش هزاران شغل در تعداد چشم‌گیری از استودیوهای مختلف در سراسر جهان شد، یک سال وحشتناک را برای صنعت بازی‌سازی رقم زد. متاسفانه، سال 2024 نیز با اعلام شرکت توسعه‌دهنده موتور بازی Unity در رابطه با راه‌اندازی اخراجی‌های گسترده به شکل نادرست آغاز شده است.

هرچند که سال 2023 به دلیل انتشار بسیاری از بازی‌های موردانتظار و AAA، برای طرفداران دنیای گیم یک سال بسیار عالی محسوب می‌شود اما اخراج گسترده در استودیو و شرکت‌های بزرگ بازی‌سازی مانند یوبی‌سافت، آمازون، Embracer Group، یونیتی و... باعث شد تا تعداد زیادی از کارمندان و بازی‌سازان، شغل خود را از دست دهند.

همانطور که توسط رویترز اعلام شد، شرکت اعلام کرده است که تا پایان ماه مارچ (اسفند ماه)، حدود 25٪ از کارکنان خود را اخراج خواهد کرد که حدود ۱۸۰۰ شغل را شامل می‌شود. این چهارمین دوره از اخراجی‌های Unity در حدود شش ماه گذشته است و بیشترین تعداد آن در تاریخ این شرکت به حساب می‌آید. براساس اظهارات شرکت، این اقدام "تمام تیم‌ها، مناطق و بخش‌های کسب و کار را تحت تاثیر قرار می‌دهد." هدف از انجام این کار، رسیدن به موفقیت و سوددهی بلندمدت، همراه با کاهش پروژه‌های متنوع و تمرکز بر روی کار اصلی شرکت اعلام شده است.

unity-offices-shanghai-3.jpg
-

شرکت Unity در چند ماه گذشته حاشیه‌های زیادی به وجود آورده و به جز اخراجی‌ها، سیاستی جدید برای سوددهی بازی‌های توسعه یافته با موتور خود را اعلام کرد که به ازای هر بار نصب، مبلغی از توسعه‌دهندگان دریافت می‌کند و امکان خرید و پرداخت یکباره وجود ندارد. این سیاست جدید شرکت، به طور گسترده مورد نقد واقع شد و سهام آن‌ها به طرز قابل توجهی کاهش یافت.

شرکت پس از مدتی به دلیل سیاست جدید خود عذرخواهی و تایید کرد که برخی از تغییرات جدید را به دلیل نقدهای منفی عوض می‌کند. به تازگی و پس از آن اعلام، مدیر عامل Unity، جان ریچیتیلو (John Riccitiello)، استعفا داد و جیم وایتهرست (Jim Whitehurst) به عنوان مدیرعامل موقت جایگزین شد.

آیا تغییرات اخیر موتور یونیتی می‌تواند آن را به روزهای اوج خود بازگرداند یا تعداد اخراجی‌ها تا زمان تعطیلی کامل آن‌ها ادامه دارد؟

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: gamingbolt.com

photo_2023-11-11_16-30-34.jpg

امیرحسین چروم - تولید کننده محتوا

من یک نویسنده و تولیدکننده محتوا هستم که به دنیای گیم و تکنولوژی و همچنین فیلم و سریال علاقه مندم.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر