افت ۳۱ درصدی درآمد سونی همزمان‌با پیش‌بینی فروش درخشان پلی استیشن ۵

sony.jpg

در فصل اول سال مالی جدید، سونی متأسفانه با کاهش ۳۱ درصدی سود نسبت به سال گذشته روبرو شده است، اما به افتخار پیش‌بینی‌های خود، اعلام کرده که درآمد بیشتری نسبت به پیش‌بینی‌ها به دست آورده است. این تغییرات در پیش‌بینی‌ها ناشی از انتظار افزایش فروش کنسول بازی قوی پلی‌استیشن ۵ انجام شده‌اند.

با توجه به گزارش مالی سونی، کلیه درآمدها در مجموع به مبلغ سه تریلیون ین (حدود ۲۰٫۷ میلیارد دلار) رسیده‌اند، که نشان‌دهنده رشد ۳۳ درصدی نسبت به سال قبل است. همچنین، سود عملیاتی سونی با افت ۳۱ درصدی به ۲۵۳ میلیارد ین (حدود ۱٫۷ میلیارد دلار) رسیده است.

سونی اعلام کرده که کاهش سودآوری ناشی از کاهش درآمدهای بخش خدمات مالی و همچنین بخش صنعت فیلم و سرگرمی است. درآمد واحد خدمات مالی سونی با کاهش ۶۱ درصدی مواجه شده است. علاوه بر این، با وجود افت در عملکرد بخش صنعت فیلم و سرگرمی، سونی در این سال فیلم‌های بزرگی نظیر "اسپایدرمن: در میان زمین و آسمان" را منتشر کرده است که با فروش ۶۳۳ میلیون دلاری در باکس آفیس، موفق به کسب درآمد قابل توجهی شده است.

همچنین، در ارتباط با این موضوع، فروش تقریباً ۴۰ میلیون دستگاه از کنسول بازی پلی‌استیشن ۵ گزارش شده است. به همراه افزایش تقاضا برای بازی‌های ویدئویی، فروش ایکس‌باکس نیز کاهش یافته است.

در بخش صنعت فیلم و سرگرمی، کاهش درآمد ۶ درصدی و کاهش ۶۸ درصدی سود این واحد تجاری نشان‌دهنده افت در این حوزه است. سونی بخش قابل‌توجهی از کاهش درآمد را به تأثیر اعتصابات نویسندگان آمریکایی نسبت می‌دهد.

سونی بیان داشته است که در سال مالی جدید خود انتظار دارد ۶ درصد درآمد بیشتری کسب کند. در ابتدا، این شرکت پیش‌بینی کرده بود که در طول ۱۲ ماه آتی، ۲۵ میلیون دستگاه پلی‌استیشن ۵ را به فروش برساند، اما در حال حاضر با آرزوی فروش تعداد بیشتری از این کنسول بازی روبروست.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: sony

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر