رکوردی در سرعت اینترنت؛ محققان به سرعت 44.2 ترابیت بر ثانیه دست یافتند

فیبر نوری.jpg

محققان به سرعتی حدود 44.2 ترابیت بر ثانیه برای اینترنت دست یافته‌اند که اگرچه برای کاربران عادی لازم نیست اما برای کسب و کارهای حوزه IOT و محاسبات ابری واقعا کاربردی است.

امروزه اتصال به اینترنت از طریق کابل و فیبر نوری در اغلب نقاط دنیا تقریبا خوب است. کاربران به سادگی می‌توانند وب گردی کرده، ویدیوهای آنلاین تماشا کنند، بازی‌های آنلاین انجام دهند و... . اما به مرور زمان که محتوا پیچیده‌تر می‌شود، ویدیوها باکیفیت‌تر شده و حجیم‌تر می‌شوند، به طبع به سرعت بیشتری برای اینترنت نیاز است. حالا امروز شاهد خبری هستیم که ما را هیجان زده کرده است. درواقع محققان استرالیایی ارتباط اینترنتی را توسعه داده‌اند که سرعت آن به 44.2 ترابیت بر ثانیه می‌رسد. اگر بخواهیم یک دید ساده نسبت به این سرعت به شما بدهیم، باید بگوییم که در آمریکا به طور متوسط کاربران با سرعت50.2 مگابیت بر ثانیه به اینترنت دسترسی دارند که تقریبا 1 میلیون بار، کندتر است سرعتی است که مححقان به آن دست یافته‌اند.

این تیم تحقیقاتی با استفاده از یک دستگاه نوری به نام microcomb توانسته‌اند به چنین سرعتی دست پیدا کنند. این دستگاه 80 دسته لیزر موجود در تجهیزات مدرن مخابراتی را جایگزین کند.

گفته می‌شود که این دستگاه خطوط فرکانس بسیار تیزی را در یک تراشه میکروفوتونیک کوچک ایجاد می کند. مهم این است که این تکنولوژی با خطور فیبر نوری سازگار است. بنابراین به نظر می‌رسد که برای دستیابی به چنین سرعتی، نیازی به تغییر اساسی و زیاد در زیرساخت اینترنت نخواهیم بود. محققان این تیم در خصوص زیر ساخت مورد نیاز چنین توضیح داده‌اند:

آنچه تحقیقات ما نشان می‌دهد، این است که فیبر نوری که در حال حاضر در زیر زمین است، توانایی این کار برای حالا و آینده را دارد.

اگرچه کاربران امروزی به سرعت 44.2 ترابیت بر ثانیه‌ای نیاز ندارند اما این سرعت می‌تواند برای بیزینس‌های بزرگ، مخصوصا بیزینس‌های فعال در زمینه IOT و کاربران آن‌ها و کمپانی‌های فعال در حوزه محاسبات ابری (cloud computing) واقعا کاربردی است.

منبع خبر: engadget


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

دونالد ترامپ

شنبه, 03 خرداد 1399

این جمله تون معنی نمی ده، لطفاً درست کنین: " این دستگاه 80 دسته لیزر موجود در تجهیزات مدرن مخابراتی را جایگزین کند."

پاسخ

ثبت نظر