50 مورد از نوآورترین کمپانی‌های 2021 کدم‌اند؟

50 شرکت برتر از نظر خلاقیت در سال 2021.jpg

گروه مشاور بوستون (BGC) به تازگی لیست 50 شرکتی که در سال 2021 به عنوان نوآورترین شرکت‌های دنیا شناخته شده‌اند، از جمله اپل، مایکروسافت و سامسونگ و... را منتشر کرده است.

یک شرکت آمریکایی به عنوان بخشی از گزارش سالانه‌ی خود با نام Overcoming the Innovation Readiness Gap، لیست 50 شرکت برتر در زمینه‌ی نوآوری را منتشر کرده است. در این لیست 50 تایی، اپل در صدر جدول قرار دارد. بنا به گزارش این شرکت، غول آمریکایی، بیش از هر چیزی با آیفون‌هایش شناخته می‌شود اما آخرین نوآوری آن به قابلیت ردیابی خواب که روی اپل واچ و در پاییز ارائه شده است، همچنین دوربین ویدئویی با قابلیت HomeKit-enabled برای تلویزیون اپل که امکان دریافت نوتیفیکیشن زنگ را فراهم می‌کند، برمی‌گردد. جایگاه دوم به شرکت هولدینگ آمریکایی آلفابت داده شد. در جایگاه‌های سوم تا پنجم هم آمازون، مایکروسافت و تسلا را داریم.

گروه BCG در این گزارش هر یک از کمپانی‌ها را از منظرهای مختلف مانند رهبری در بازار، تیم سازی و کار تیمی و پر کردن گپ نوآوری و... مورد بررسی قرار داده است.

کار تیمی

گروه BCG معتقد است که نوآوری بدون داشتن ارتباطات عمیق و همکاری مناسب بین تولید و توسعه‌ی محصول و مسائلی که پیش می‌آید، تقریباً غیرممکن است. رسیدن به چنین سازماندهی، یک چالش دائمی در سازمان‌ها بوده است. امسال در بررسی‌هایی که صورت گرفته است، همین مسئله به عنوان مانع اصلی در خلاقیت و نوآوری سازمان‌ها عنوان شده است.

همانطور که در تصویر می‌بینید، نتیجه‌ی حاصل از بررسی‌ها نشان می‌دهد که ارتباط و هماهنگی ضعیف بین بخش‌های مارکتینگ و R&D سازمان‌ها به عنوان بزرگ‌ترین مانع پیشرفت سازمان‌ها در بخش نوآوری بوده است و 31 درصد از کمپانی‌ها با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند.

درصد بیزینس‌هایی که ارتباط خوبی بین بخش مارکتینگ و R&D آن‌ها وجود ندارد.jpeg
درصد بیزینس‌هایی که ارتباط خوبی بین بخش مارکتینگ و R&D آن‌ها وجود ندارد -

نوآوری (Innovation Readiness Gap)

اوایل سال 2021 این گروه BCG با در اختیار گذاشتن فریم ورک بنچمارک i2i (یعنی فریم ورک innovation-to-impact که به معنای خلاقیت برای تأثیر است)، سوالاتی را در رابطه با سیستم نوآوری مطرح کرد. امتیاز 100 به عنوان بالاترین امتیاز در نظر گرفته شده بود اما به گزارش BCG تنها یک چهارم از شرکت‌های شرکت کننده توانسته بودند امتیاز بالای 80 دریافت کنند.

ویروس کرونا تقریباً تمام دنیا را تحت تأثیر قرار داده است و بیزینس‌ها هم از این ماجرا مستثنی نبوده‌اند. در بسیاری از موارد شرکت‌ها مجبور شدند که کارمندان خود را به خانه بفرستند و به دورکاری روی بیاورند. گذشته از این موارد، مشکلات مالی و... هم برای سازمان‌ها دردسر ساز شده است. با این حال به نظر می‌رسد که کرونا ویروس در زمینه‌ی نوآوری تأثیر منفی نگذاشته باشد. درواقع در بین 50 شرکت برتر در سال 2020، رشد 17 درصدی را شاهد بوده‌ایم. اگر کمپانی‌های غول و پیشرو مانند اپل، گوگل، آمازون، فیس‌بوک و نتفلیکس را کنار بگذاریم، بهبود عملکرد سایر کمپانی‌های بزرگ تا 13 درصد بوده است.

50 شرکت خلاق‌ و نوآور دنیا در سال 2021

در تصویر زیر لیست کامل 50 شرکت برتر دنیا با معیار خلاقیت را می‌بینید که در رأس‌ آن‌ها اپل قرار دارد. تعداد زیادی از شرکت‌های حاضر در این لیست، شرکت‌های تکنولوژی محور هستند. به عبارتی در جایگاه اول اپل، شرکت آلفابت در جایگاه دوم، آمازون و مایکروسافت در جایگاه‌های سوم و چهارم، سامسونگ، IBM، هواوی و سونی به ترتیب در جایگاه‌های 6 تا نهم قرار گرفته‌اند. به این ترتیب از 10 شرکت برتر در خلاقیت، 8 جایگاه به شرکت‌های تکنولوژی محور اختصاص یافته است.

لیست خلاق‌ترین و نوآورترین شرکت‌های 2021.jpeg
لیست خلاق‌ترین و نوآورترین شرکت‌های 2021 -

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: technologymagazine


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر