با دستورهای متنی در فتوشاپ تصاویر خود را ویرایش کنید

gfjkgyj.jpg

اینک، کاربران فتوشاپ توانایی استفاده از هوش مصنوعی Generative Fill، نوآوری جدید ادوبی، را دارند که با استفاده از دستورات متنی، امکان حذف اجزای اضافی از تصاویر و افزودن محتوای تازه را به آن‌ها می‌دهد.

ادوبی این ابزار هوش مصنوعی را معرفی کرده که به‌عنوان نخستین راهنمای جریان‌های کاری خلاق و طراحی، عمل می‌کند. Generative Fill، گرچه یکی از ابتکارات اولیه Creative Cloud ادوبی است که با Firefly ترکیب شده است، اما ادوبی قصد دارد تا این قابلیت‌ها را در Document Cloud و Experience Cloud و Adobe Cloud گسترش دهد. در حال حاضر، این ابزار برای کاربران فتوشاپ در حال آزمایش است و قرار است در انتهای امسال به‌صورت عمومی منتشر شود.

XDA گزارش داده است که ادوبی حدود یک ماه پیش Firefly را با تمرکز بر تولید تصاویر و جلوه‌های بصری ایجاد کرده است. پیش از این، آغاز آزمایش‌های این ابزار، یکی از موفقیت‌های برجسته این شرکت سازنده فتوشاپ بود. ادوبی بیان می‌کند که Firefly تنها سرویس هوش مصنوعی در جهان است که محتوای تجاری باکیفیت و حرفه‌ای تولید می‌کند، چرا که بر اساس مجموعه تصاویر Adobe Stock آموزش دیده است.

adobe-photoshop-beta-x-adobe-firefly-announcing-generative-fill-0-12-screenshot-1-646dfd6aeb03e04fde105880.webp
-

کسانی که با محصولات ادوبی تجربه کار دارند، به خوبی می‌دانند که این شرکت در چند سال اخیر از هوش مصنوعی در محصولات خود استفاده کرده و ویژگی‌هایی شگفت‌انگیز و غالباً جادویی را به نمایش گذاشته است. با ظهور Firefly، کلان‌خانواده مدل‌های هوش مصنوعی خلاقانه ادوبی، به یک مرحله جدید از کارایی وارد شده و ویژگی‌های ابتکاری بیشتری را به محصولات متنوعی نظیر فتوشاپ اضافه می‌کنند.

Generative Fill، یکی از ویژگی‌های اصلی ادوبی، به این صورت عمل می‌کند که ویرایش تصاویر را بر اساس بینش، نور و سبک تصویر انجام می‌دهد، و در نتیجه نتایج حیرت‌انگیزی را ارائه می‌دهد که به‌دست آوردن آن‌ها به‌طور دستی ساعت‌ها و حتی چندین روز زمان می‌برد. این ابزار با استفاده از پیام‌های متنی کاربران، کارهایی نظیر حذف عناصر یا اضافه کردن محتوای جدید را با دقت بالایی انجام می‌دهد.

ادوبی اعلام کرده است که تصاویر تولیدی با ابزارهای هوش مصنوعی این شرکت برای کاربردهای تجاری بسیار مناسب و امن هستند. این شرکت حتی اعتبار را به تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی اضافه کرده، تا کاربران بتوانند بهتر درک کنند چگونگی تولید این تصاویر و طبیعت آن‌ها را شناسایی کنند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: xda-developers

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر