پس از 19 سال، بازی Half-Life: Source از لیست استیم بیرون آمد

Untitled-1.jpg

بازی Half-Life: Source که یک پورت از اولین نسخه سری بازی‌های Half-Life به حساب می‌‎آید، پس از 19 سال از لیست سرچ بازی‌های استیم خارج شد.

شرکت ولو، بالاخره بازی Half-Life: Source که در سال 2004 به عنوان بدترین و پر باگ‌ترین عنوان در سری بازی‌های Half Life منتشر شده بود را از لیست سرچ بازی‌های استیم خارج کرد. هرچند که هنوز می‌توان این عنوان را در فروشگاه استیم پیدا کرد اما در قسمت جست‌وجوی این فروشگاه، قادر به پیدا کردن این عنوان نخواهید بود و یافتن این بازی برای کاربران سخت شده است.

نسخه اولیه این بازی که در سال 1998 ساخته شد، تا 29 آبان به صورت رایگان در دسترس تمام بازیکنان استیم خواهد بود تا به صورت رایگان، این عنوان را به کتابخانه خود اضافه کنند و هر زمان که خواستند به دانلود و تجربه آن بپردازند. البته بین دو نسخه اولیه و پورت Half-Life: Source، تقریبا تمام بازیکنان نسخه اورجینال این بازی را ترجیح می‌دهند و بسیاری از طرفداران از این تصمیم ولو، مبنی بر حذف بازی Source پشتیبانی می‌‎کنند. به گفته پلیرها، نسخه Source تنها برای ماد سازان کاربرد داشت و هیچکدام از بازیکنان، نباید نسخه اورجینال سال 1998 را نسبت به این نسخه ترجیح دهند.

خارج کردن این بازی از لیست جست‌وجوی استیم، توسط ولو و در صفحه رسمی Half Life صورت گرفت که در آن‌جا به دلیل 25 سالگی ساخت نسخه اورجینال این بازی، آپدیت منتشر شده به همراه اقدامات صورت گرفته را توضیح داده است. از اقدامات انجام شده، افزودن چندین نقشه جدید، بهبود گرافیک، پشتیبانی استیم دک و... در این بازی می‌توان نام برد.

hud_scale_after.jpg
اسکرین شات از بازی half life -

به گفته ولو این آپدیت، آخرین آپدیت منتشر شده برای این بازی خواهد بود و از این پس، به پشتیبانی از این بازی ادامه خواهند داد؛ در همین راستا، قابلیت مشاهده بازی Half-Life: Source در استیم را کمتر کرده‌اند. به گفته آن‌ها، هنوز هم کسانی هستند که از انجین سورس استفاده می‌کنند و Half-Life: Source، کمک بسیاری به آن‌ها می‌کند؛ بنابراین این بازی را در فروشگاه نگه می‌داریم اما بازیکنان را تشویق می‌کنیم تا نسخه اورجینال را تجربه کنند.

البته نباید فراموش کرد که موتور بازی‌سازی Half-Life: Source، باعث استفاده و ساخت Half-Life 2 شد؛ اما با این حال، نظرات موجود راجع به این بازی، به حالت mixed درآمده و با نقدهای متفاوتی از سوی بازیکنان مختلف روبه‌رو شده بو؛ در حالی که نسخه اورجینال این بازی، پس از گذشت چندین سال، هنوز دارای بازخورد بیش از حد مثبت است. البته اگر هنوز هم به خرید و تجربه بازی Half-Life: Source علاقه دارید، می‌توانید آن را در اینترنت جست‌وجو کنید اما از طریق سرچ فروشگاه استیم، قادر به پیدا کردن این عنوان نخواهید بود.

نظر خود را راجع به نسخه اورجینال این بازی با ما در میان بگذارید. به نظر شما حذف نسخه Half-Life: Source، اقدامی مثبت برای شرکت ولو بوده؟ آیا به روزرسانی‌های جدید نسخه اورجینال این بازی، می‌تواند این عنوان را برای بار دیگر زنده کند؟

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: thegamer.com

photo_2023-11-11_16-30-34.jpg

امیرحسین چروم - تولید کننده محتوا

من یک نویسنده و تولیدکننده محتوا هستم که به دنیای گیم و تکنولوژی و همچنین فیلم و سریال علاقه مندم.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر