بر اساس اطلاعات منتشر شده، بنظر میرسد که آمازون در حال توسعه یک تجربه گفتگوی جدید و تعاملی برای قسمت جستجوی خود است تا به کاربران اجازه بدهد، پاسخ به سوالات خود در مورد محصولات را پیدا کنند، آنها را با هم مقایسه کنند و پیشنهادات شخصی ساخته شده را دریافت کنند.
طبق گزارش بلومبرگ، آمازون در یک اطلاعیه شغلی جدید خود ذکر کرده است:
«همانند اینکه مرورگر Mosaic سه دهه پیش تعامل با اینترنت را آسان کرد، این تجدید نظر در جستجو یک تحولی خواهد بود که فقط یکبار در هر نسل رخ میدهد.»
آمازون در حال تلاش برای توسعه یک چتبات است و این امر از چندین جهت قابل فهم است. وقتی کاربران به دنبال خرید چیزی با مشخصات خاص هستند، داشتن یک چتبات میتواند نقطه شروع مناسب و کارآمدی باشد. از طرف دیگر، شرکتهای فناوری بزرگ مانند گوگل، تجربیات خود را بر پایه هوش مصنوعی برای جستجو در طی چند سال گذشته معرفی کردهاند و آمازون قطعاً نمیخواهد در این زمینه جایگاه خود را از دست بدهد. پس نتیجهگیری که میتوان از این موضوع کشید این است که ایجاد یک چتبات توسط آمازون منطقی به نظر میرسد.
اما هنوز مشخص نیست که این تجربه نوآورانه کی منتشر خواهد شد یا چگونه خواهد عمل کرد. در زمانی که سایت ورج به دنبال جزئیات بیشتری درباره این چتبات بود، سخنگوی آمازون، کری برتولینو، به طور ساده اعلام کرد:
«ما به طور چشمگیری در زمینه هوش مصنوعی در کلیه جنبههای کسبوکار خود سرمایهگذاری میکنیم.»
همچنین، اخیراً اسنادی محرمانه از آمازون به دست آمده که به توسعه یک ربات هوش مصنوعی جدید با کدنام «برنهام» (Burnham) اشاره دارد. بر اساس اطلاعات منتشر شده، این ربات به عنوان یک دستیار عمل میکند و کاربران را در انجام برخی وظایف خانگی مانند پیدا کردن اشیای گمشده یا برقراری تماسهای اضطراری کمک میکند.
اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکههای اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.
منبع خبر: bloomberg
ثبت نظر