اندروید ۱۵ معرفی شد؛ بهبود سازگاری نرم‌افزار و سخت‌افزار برای رقابت با iOS

android.jpg

نخستین نگاه به اندروید ۱۵، همراه با مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید و تغییرات زیرسطحی، ارائه شد. پس از مدت‌ها انتظار، گوگل سرانجام جزئیات ابتدایی از سیستم‌عامل اندروید ۱۵ را منتشر کرد.

این آخرین نسخه از سیستم‌عامل موبایل گوگل، تجربه‌ای از تغییرات اساسی را به همراه داشته است تا ارتباط بین نرم‌افزار و سخت‌افزار گوشی‌های هوشمند مانند گوشی‌های گوگل، سامسونگ و شیائومی را بهبود بخشد.

اندروید ۱۵ در حال عرضه است در حالی که گوگل در چند ماه گذشته تلاش کرده است تا ارتباطات خود را با سامسونگ بهبود بخشد. تمرکز بر سلامت پلتفرم و همکاری نزدیک‌تر با شرکای سخت‌افزاری، اقدامی منطقی به نظر می‌رسد، به خصوص اگر در رقابت با شرکتی مانند اپل هستید که همیشه به دلیل ارتباط نرم‌افزار و سخت‌افزار دستگاه‌هایش مشهور بوده است.

تاریخ عرضه اندروید ۱۵

اولین نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید ۱۵ از امروز در دسترس است و نسخه بتای عمومی این سیستم‌عامل در بهار سال ۱۴۰۳ عرضه خواهد شد.

همانطور که در تصویر رسمی مشاهده می‌شود، گوگل قصد دارد تا تا ژوئن ۲۰۲۴ (خرداد و تیر ۱۴۰۳) نسخه پایدار این سیستم‌عامل را منتشر کند.

android-15-release-date-official

ویژگی‌های جدید اندروید ۱۵

بخش قابل توجهی از تغییرات اندروید ۱۵ به فریم‌ورک عملکرد پویا (Dynamic Performance) اختصاص دارد. این فریم‌ورک مدیریت رفتار اپلیکیشن‌های سنگین در مصرف باتری دستگاه را بر عهده دارد.

تغییرات جدید در اندروید ۱۵ بهبود پاسخگویی گوشی‌های اندرویدی در پردازش‌های CPU و GPU و مدیریت بهتر سیستم‌های حرارتی را هدف دارند.

در اندروید ۱۵، اپلیکیشن‌هایی که پردازش‌های پس‌زمینه را برای مدت طولانی انجام می‌دهند، انرژی کمتری مصرف خواهند کرد. این تغییرات از نظر جذابیت شاید چندان موثر به نظر نیاید، اما برای بهبود کلی عملکرد بسیار اهمیت دارد.

اندروید ۱۵؛ سیستم‌عامل امن برای گوشی‌ها

سایر تغییرات اندروید ۱۵ بیشتر بر روی حریم خصوصی تمرکز دارند، از جمله سیستم حفاظتی قوی‌تر برای مقابله با بدافزارهایی که به فایل‌های اپلیکیشن‌ها نفوذ می‌کنند.

اندروید ۱۵ همچنین با آخرین نسخه از Privacy Sandbox همراه است؛ این ویژگی که نسخه اولیه‌اش مدتی پیش معرفی شده بود، راه‌های جدیدی برای اپلیکیشن‌ها برای استفاده از تبلیغات هدفمند را فراهم می‌کند، با حفظ حریم خصوصی کاربران.

android-15-logo-on-phone-4.webp

تغییرات اندروید ۱۵ تنها به حوزه حریم خصوصی و کارایی محدود نمی‌شود. یکی از ویژگی‌های جدید، قابلیت ضبط بخشی از محتوای صفحه است که اولین بار در یکی از نسخه‌های بتای اندروید ۱۴ مشاهده شده بود. با این قابلیت، می‌توانید تنها محتوای رابط کاربری اپلیکیشن را ضبط کنید، نه کل صفحه.

همچنین، اندروید ۱۵ تجربه عکاسی در اپلیکیشن‌های مختلف را بهبود می‌بخشد (سامسونگ نیز در چند ماه اخیر تلاش‌هایی در این زمینه انجام داده است). تصاویری که در شرایط نوری ضعیف گرفته می‌شوند، با استفاده از پردازنده دستگاه، کمی روشن‌تر نمایش داده می‌شوند تا بهتر دیده شوند. توسعه‌دهندگان اپلیکیشن به دلیل اندروید ۱۵، می‌توانند به فلاش دستگاه دسترسی پیدا کرده و شدت آن را کنترل کنند.

فروش گوشی‌های اندرویدی در بازار آمریکا با فروش گوشی‌های آیفون توسط مردم، فاصله‌ی چشمگیری دارد و همچنین، آمار فروش در کل بازار موبایل کاهش یافته است. هنوز هیچ نشانه‌ای از بهبود شرایط در کوتاه‌مدت وجود ندارد؛ با این حال، گوگل به تلاش‌های خود برای بهبود اندروید و تجربه کار با گوشی‌های اندرویدی ادامه می‌دهد.


اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: developer.android

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر