اپل با معرفی نسخه جدید سیستمعامل خود در سال 2021 قابلیت جدیدی را معرفی کرد که کاربران میتوانند هر زمانی که بخواهند ردیابی مربوط به تبلیغات را بدانند و آنها را متوقف کنند. فعالسازی این قابلیت برای کاربران آیاواس بسیار راحت است و فقط به تنظیمات میروند و گزینه مورد نظر را فعال میکنند.
این قابلیت حالا تبدیل به دردسری بزرگ برای کمپانیهایی شده که میلیاردها دلار با ردیابی کاربران و نمایش تبلیغات به جیب میزدند و درآمد بسیار بالایی را تجربه میکردند. از طرفی دیگر هم گوگل دچار دردسر شد و چرا که این شرکت مالک اندروید است و رقیب بزرگی برای IOS محسوب میشود.
مشکل گوگل فقط رقابت با اپل نیست؛ دردسر بزرگ آنها این است که بخش بزرگی از درآمد این شرکت به لطف نمایش تبلیغات به دست میآید و اگر این قابلیت را فعال کند به درآمد خودش آسیب وارد میکند. اما حالا گفته میشود که گوگل برای محدود کردن ردیابی کاربران در اندروید برنامه خاصی را مشخص کرده.
براساس اعلام کمپانی گوگل، اگر یک تبلیغدهنده بخواهد فعالیت کاربری را که ردیابی را لغو کرده دنبال کند، راهی برایش باز نخواهد بود. به این نکته هم باید دقت کرد که کاربران میتوانند شخصیسازی تبلیغات را متوقف کنند. برای این کار در بخش تنظیمات باید به بخش Google و سپس Ads سر بزنید. با این حال، تبلیغدهندگان راههای دور زدن این محدودیتها را کشف کردهاند. اما اقدامات جدید گوگل جلوی این دور زدنها را میگیرد.
قرار است که در سال جاری میلادی گوشیهای مبتنی بر اندروید ۱۲ از این قابلیت بهرهمند شوند و در اوایل سال ۲۰۲۲ هم تمام گجتهای اندرویدی دارای گوگل پلی استور به این قابلیت مجهز خواهند شد.
اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکههای اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.
منبع خبر: Android Authority
ثبت نظر