سازمان رقابت بر بازار ایتالیا، اپل و گوگل را به دلیل ناتوانی در کسب رضایت یکی از کاربران در استفاده از دادههای آنها در فعالیتهای تجاری خود حدود ۱۱.۳ میلیون دلار جریمه کرد.
براساس گزارشی که از خبرگزاری AGCM منتشر شده؛ هر دو کمپانی بزرگ تکنولوژی متهم شدهاند که به کاربران خود اطلاعرسانی درستی نکردهاند و از دادههای آنها استفاده کردهاند، همین کار مانع از آن میشود که که مشتریان رضایت خود را از این دو شرکت اعلام کنند.
این اتفاق برای دومین بار است که در هفته گذشته رخ داده و کمپانی اپل از سوی سازمان تنظیم مقررات ایتالیا جریمه میشود. این غول غول فناوری روز سه شنبه نیز به دلیل محدودیتها خود برای افرادی که مجاز به فروش محصولات اپل و بیتز در فروشگاه آمازون ایتالیا هستند، حدود ۲۲۵ میلیون دلار جریمه شده بود. سازمان ایتالیایی اعلام کرد که توافق سال ۲۰۱۸ بین اپل و آمازون باعث میشود که فقط برخی از فروشندگان مجاز به فروش محصولات در Amazon.it هستند و افزود که این امر قوانین رقابت اتحادیه اروپا را نقض میکند.
تنها این اتفاق در جریمه خلاصه نشده و از هر دو کمپانی خواسته شده تا هر چه زودتر این محدودیتها را پایان دهند.
هر دو شرکت اپل و آمازون اعلام کردند که نسبت به جریمههای اعلام شده در روز سهشنبه درخواست تجدید نظر خواهند کرد. کوپرتینوییها ادعا دارند که توافقنامههایی از این قبیل برای تضمین خرید محصولات اصلی توسط مشتریان به وجود آمده است. آمازون نیز این جریمه را ناموجه خواند و اعلام کرد که این معامله به نفع مشتریان ایتالیایی است که میتوانند به جدیدترین محصولات اپل و بیتز دسترسی داشته باشند.
با این وجود، اپل و گوگل هنوز نسبت به جریمه جدید مقامات ایتالیایی واکنش نشان ندادهاند، اما بعید به نظر میرسد که جریمه ۱۱.۳ میلیون دلاری حتی در ترازنامه این دو شرکت ثبت شود. اپل اخیرا گزارش کرده بود که در سه ماهه گذشته ۸۳.۴ میلیارد دلار درآمد داشته و این میزان برای غول موتور جستجو ۶۵.۱ میلیارد دلار بوده است.
اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکههای اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.
منبع خبر: PhoneArena
ثبت نظر