کاربران در خانه می‌توانند آیفون و کامپیوترهای مک خود را تعمیر کنند

Untitled-1.jpg

قرار است که کاربران آیفون و مک به‌زودی زود دستگاه‌های خود را در خانه تعمیر کنند. کمپانی اپل ساعاتی پیش اعلام کرد که به زودی فروش محصولات و قطعات مورد نیاز برای تعمیر برخی از محصولات را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این طرح ابتدا با سری آیفون ۱۲ و ۱۳ آغاز می‌شود و در ادامه مک‌های مبتنی بر تراشه‌ی M1 هم به این طرح ملحق می‌شوند. گفته شده که در شروع کار نمایشگر، باتری و دوربین را با استفاده از قطعات ارائه شده از طرف اپل تعویض کنند و در ادامه خرید قطعات بیشتری ممکن می‌شود.

این یک تحول بزرگ در صنعت تکنولوژی خواهد بود که اپل پیگیر این مسئله است. همواره کمپانی اپل محدودیت‌های زیادی را برای تعمیر گجت‌های خود در تعمیرگاه‌های غیرمجاز اعمال می‌کند. برای مثال تعویض صفحه‌نمایش آیفون 13 که اگر در یک تعمیرگاه غیر رسمی انجام شود منجر به از کار افتادن فیس آی‌دی می‌شود ولی بعد از انتقادات گسترده، در سومین بتای iOS 15.2 این محدودیت برداشته شد.

کمپانی اپل اعلام کرده که این در در اویل سال 2022 در آمریکا اجرا خواهد شد و سپس به دیگر کشورها راه پیدا می‌کند. این شرکت همچنین خاطرنشان کرده که این طرح فقط مناسب کاربرانی است که با تعمیر وسایل الکترونیکی مشکلی ندارند و در کل اکثریت کاربران باید تعمیر این گجت‌ها باید به متخصصان مراجعه کنند.

iPhone-Repair-2.jpg
-

غول تکنولوژی آمریکایی همیشه به کاربران خودش توصیه می‌کند که برای تعمیر گجت‌های خود، از قطعات اصل ارائه شده توسط این شرکت استفاده کنند ولی در این میان برخی از تعمیرگاه‌های غیرمجاز چنین کاری را انجام نمی‌دهند. اما حالا با این طرح، اپل به طور مستقیم قطعات موردنظر را به کاربران می‌فروشد که از این راه می‌تواند درآمد قابل توجهی را کسب کند.

اپل اعلام کرده که قصد دارد در ادامه فروش بیش از ۲۰۰ قطعه و ابزار مجزا را آغاز کند و همچنین کاربران قبل از خرید با مرور آموزش‌های ارائه شده می‌توانند در این زمینه تصمیم بهتری بگیرند. این شرکت هنوز قیمت قطعات و ابزارهای موردنظر را اعلام نکرده است.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: THEVERGE

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر