آیفون 13 بسیار سخت تعمیر می‌شود

Untitled-1.jpg

وبسایت رسمی iFixit بالاخره آیفون 13 را کالبد شکافی کرد و اعلام کرد که گوشی آیفون 13 از نظر قابلیت تعمیرپذیری به پایین‌ترین سطح رسیده و این یعنی تعمیر کردن این گوشی بسیار سخت شده است. در ادامه گفته شده که تعمیر این دستگاه قطعا با از دست دادن ویژگی‌های کلیدی گوشی مانند قابلیت تشخیص چهره همراه خواهد بود.

وب‌سایت iFixit که کالبد شکافی تمامی گوشی‌هایی که وارد بازار می‌شود را انجام می‌دهد برای تعمیرپذیری آیفون 13 نمره 5 از 10 رابه این دستگاه داده است. این امتیاز نسبت به سری قبل آیفون بسیار کمتر است. بنابراین به نظر می‌رسد که شرکت اپل در این خصوص اقدامات سختگیرانه‌تری را انجام داده است.

بیشتر اجزا آیفون 13 چند بخشی هستند این یعنی که بخش‌های مختلف با پیچ در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند؛ به همین دلیل تعمیر این دستگاه بسیار آسان است، باز کردن درب پشت نیز مانند آب خوردن است. باتری این دستگاه ظرفیت ۳۰۹۵ میلی آمپر بر ساعت دارد و از طراحی L شکل بهره می‌برد که مخالف نسل قبلی خود است؛ نسل قبل باتری مربع شکل داشت. این صحبت‌ها یعنی تعویض باتری بسیار راحت است.

اما دلیلی که باعث سخت شدن تعمیر گوشی‌های آیفون ۱۳ می‌شود قطعا به سود این کمپانی خواهد بود. به همین دلیل وقتی اجزای این دستگاه تویض شود، بسیاری از ویژگی‌ها و قابلیت‌های قبل خود را از دست می‌دهد. متخصصان وب‌سایت iFixit تلاش کردند تا باتری، صفحه‌نمایش، دوربین‌ها و سایر قطعات را از یک آیفون ۱۳ به آیفون دیگری منتقل کنند، اما متوجه شدند که سیستم عامل آیفون ۱۳ مانع از پذیرش کامل این قطعات در کنار یک دیگر می‌شود.

IMG_28092021_153923_822_x_522_pixel.jpg
-

به‌عنوان مثال، اگر صفحه‌نمایش یک آیفون ۱۳ را تعویض کنید، قابلیت تشخیص چهره در این گوشی غیرفعال می‌شود. تنها متخصصان مجاز تعمیرات شرکت اپل می‌توانند با استفاده از نرم‌افزار تخصصی تعمیر گوشی اپل از بروز این مشکلات جلوگیری کنند. مگر اینکه این نرم‌افزار تخصصی به هر طریقی به دست سایر تعمیرکاران موبایل برسد تا بتوانند این گوشی‌ها را تعمیر کنند. بنابراین شما باید گوشی آیفون ۱۳ خود را مطابق با شرایطی شرکت اپل برای آن تعیین کرده تعمیر کنید.

برخی از کارشناسان تعمیرات گوشی ادعا می‌کنند که نبود تطابق بین قطعات آیفون ۱۳ یک اشکال فنی به حساب می‌آید اما هنوز شرکت اپل نسبت به این ادعا واکنشی نشان نداده است.


اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: reviewgeek

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر