هدست واقعیت ترکیبی اپل احتمالا قیمتی بالغ بر 2000 دلار خواهد داشت

واقعیت ترکیبی.jpg

وبسایت رسمی بلومبرگ گزارشی منتشر کرده و مدعی شده است که کمپانی اپل قیمتی بالغ بر 2000 دلار برای هدست واقعیت ترکیبی خود در نظر گرفته. گفته می‌شود که دلیل این قیمت بالا قطعات پیشرفته و هزینه بالای توسعه این هدست است.

یکی از خبرنگاران بلومبر، مارک گرمن؛ در گفتگوهای داخلی اپل متوجه شده که هدست واقعیت ترکیبی آن‌ها ممکن است با قیمتی بالای 2000 دلار به بازار بیاید. اگرچه کوپرتینویی‌ها معمولا سخت‌افزارهای خود را با قیمت بالایی می‌فروشند، ولی این مورد خاص ظاهرا به خاطر برخی از قطعات پیشرفته خود تا این حد گران خواهد شد.

این خبرنگار در یادداشتی جدید به برخی از ویژگی‌های احتمالی اشاره کرده و گفته که این هدست واقعیت ترکیبی با دو پردازنده که قدرتی در حد تراشه M1 پرو، استفاده از پنل نمایش 8K، پشتیبانی از لنزهای طبی و فناوری صوتی پیشرفته ارائه خواهند شد.

apple-ar-vr-headset.jpeg
-

کمپانی اپل تقریبا هفت سال است که درگیر ساخت این گجت است، طبیعی به نظر می‌رسد که قیمت بالایی برای این محصول خود در نظر بگیرد. تراشه هدست واقعیت ترکیبی این شرکت به اندازه M1 پرو قدرت خواهد داشت تا بتواند نیازهای گرافیکی محصول را برطرف کند. گرمن باور دارد که کوپرتینویی‌ها این هدست را با تمرکز بر گیمینگ می‌سازند. البته این کمپانی با شرکت‌های تولیدکننده فیلم و سریال هم همکاری خواهد کرد تا محتواهای آن‌ها را با تجربه واقعیت مجازی همگام کند.

بلومبرگ در یکی از گزارش‌های خود از ارتباطات هم به عنوان یکی از ویژگی‌های کلیدی هدست واقعیت ترکیبی اپل نام برده است. انتظار داریم که انیموجی‌ها و تجربه‌ای شبیه فیس‌تایم در دنیای واقعیت مجازی را با این دستگاه ببینیم. گرمن مدعی است که هدست کوپرتینویی‌ها اپل ویژن یا Apple Vision نامیده می‌شود، اما اسامی دیگری مثل Apple Sight، اپل لنز و اپل گاگلز هم تحت نظر قرار گرفته است.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: 9to5mac

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر