هشدار جدی اپل به افرادی که آیفون خود را هنگام خوابیدن شارژ می‌کنند

kjghjkgyj.JPG

هشدار اپل: شارژ آیفون هنگام خواب، ممکن است به عواقب جبران‌ناپذیری منجر شود. این اقدام حتی ممکن است به مرگ افراد منتهی شود. اغلب افراد فرض می‌کنند که شبانه شارژ آیفون بهترین زمان برای این کار است؛ زیرا آن‌ها اعتقاد دارند که صبح، آیفون آماده‌ای برای استفاده روزانه خواهد داشت.

با این حال، اپل به‌شدت تأکید دارد که شارژ آیفون هنگام خواب می‌تواند خطرات جدی را به همراه داشته باشد. این شرکت هشدار می‌دهد که افرادی که شبانه آیفون خود را به شارژر متصل می‌کنند، در معرض خطراتی چون آتش‌سوزی، شوک الکتریکی، جراحت، یا صدمه به خود یا دیگر وسایل خانگی قرار می‌گیرند.

در صورتی که از قاب محافظ برای آیفون استفاده می‌کنید و تهویه‌ی مناسب هنگام شارژ کردن وجود ندارد، خطرات احتمالی از شارژ کردن در شب حتی بیشتر خواهد بود. علاوه بر این، افرادی که گوشی خود را زیر بالش می‌گذارند، بیشتر در معرض خطر قرار دارند؛ زیرا این عمل می‌تواند به افزایش داغ‌شدن ناعادلانه دستگاه و حتی آتش‌سوزی منجر شود.

2021-5-sleeping-with-iphone.webp
-

در وب‌سایت رسمی خود، اپل نکات ایمنی زیر را در مورد شارژ کردن آیفون تأکید می‌کند:

- زمانی که آیفون به منبع برق متصل است، هیچ‌گاه نباید دستگاه، آداپتور برق یا شارژر بی‌سیم را زیر پتو یا بالش یا بدن خود قرار دهید.

- آیفون و آداپتور برق و شارژرهای بی‌سیم هنگام استفاده داغ می‌شوند و باید در مکانی با تهویه‌ی مناسب قرار داشته باشند.

اپل همچنین هشدار داده که استفاده از شارژر‌های غیراستاندارد تولید شده توسط شرکت‌های دیگر ممکن است خطر آتش‌سوزی آیفون را افزایش دهد، زیرا احتمال دارد این شارژرها به استانداردهای ایمنی موردنیاز تایید نشده باشند.

بنابراین، توصیه می‌شود که به عنوان کاربران مسئولانه یک آیفون، فقط از شارژرها و کابل‌هایی با برچسب MFi (ساخته‌شده برای آیفون) استفاده کنید. با وجود قیمت بیشتر شارژرهای اپل نسبت به نمونه‌های دیگر، این اقدام به حفظ ایمنی دستگاه گران‌قیمت شما و مهم‌تر از همه، به حفاظت از جان خود کمک می‌کند. همچنین، هنگام خواب، بهتر است آیفون را به شارژ نزنید تا از هرگونه خطری جلوگیری کنید.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: support.apple

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر