وزیر ارتباطات: سامانه‌های آموزش مجازی برای دانشجویان دانشگاه آزاد رایگان می‌شود

آذری جهرمی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از رایگان شدن دسترسی دانشجویان دانشگاه آزاد به سامانه‌های آموزشی مجازی خبر داد.

مدتی پیش سامانه‌ای دایر شده بود تا وب سایت‌های آموزشی دانشگاه‌ها در آن ثبت شوند. در این بین اما به نظر نمی‌رسید که برنامه‌ای برای دانشگاه‌های آزاد در نظر گرفته شود. جالب است بدانید که دانشگاه آزاد بیش از 1 میلیون دانشجو در سراسر ایران دارد و عدم توجه به این قشر، خود مسئله مهمی‌ بوده است.

حالا اما به نظر می‌رسد که قرار است دسترسی دانشجویان دانشگاه آزاد به سامانه‌های آموزش مجازی این دانشگاه، رایگان شود. درواقع روز گذشته، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی، در جریان جلسه هیئت وزیران و در جمع خبرنگاران، ضمن اشاره به مطالبه دانشجویان دانشگاه آزاد در این خصوص، از رایگان شدن سامانه آموزشی این گروه خبر داد. وی در این خصوص چنین توضیح داده است:

طی روزهای اخیر تعدادی به نمایندگی از دانشجویان دانشگاه آزاد مراجعه‌ای داشتند و مطالبه شان این بود که سامانه های دانشگاه آزاد رایگان نشده و دانشجویان این دانشگاه دچار مشکل هستند؛ حرف‌شان هم درست بود و این تحلیل مطرح شد که چون دانشگاه آزاد شهریه و پول تشکیل کلاس را می‌گیرد، طبیعتاً باید هزینه های خود را تأمین کند اما به هر حال امروز با آقای رئیس جمهور در این باره صحبت کردم و ایشان هم فرمودند که همه‌ی سامانه های دانشگاه آزاد بصورت رایگان از طریق شبکه ملی اطلاعات در دسترس باشد که این اتفاق از فردا رخ خواهد داد و تمام سامانه های آموزش مجازی دانشگاه آزاد هم بصورت رایگان خواد شد.

-

سامانه دریافت بسته اینترنتی اساتید باز شده است

در ادامه آذری جهرمی به مشکل برخی از اساتید دانشگاه‌ها اشاره کرده است که نتوانسته‌اند برای دریافت بسته آموزش مجازی ثبت نام کنند. حالا وی توضیح داده است که از روز گذشته سامانه مربوط به این ثبت نام باز شده است و اساتید با مراجعه به وب سایت ict می‌توانند ثبت نام کرده و بسته مربوط به خودشان را دریافت کنند.

اخبار مرتبط:

وزیر ارتباطات: تبلت‌های دانش آموزی ارزان به زودی در داخل تولید خواهند شد

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: ایسنا


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

نادر

پنج‌شنبه, 01 آبان 1399

کلا کلاس اموزشی که اساتید برگزار میکنن معمولا وب کم ندارن. حجم مصرفی ساعتی 50 مگه. فقر داره بیداد میکنه

پاسخ

ثبت نظر