رویداد چهارمین هاوینگ بیت‌کوین رخ داد؛ پاداش استخراج بلاک‌ها نصف شد

bitcoin

تا چند ساعت پیش، شبکه بیت‌کوین سرانجام پس از انجام چهارمین هاوینگ یا نصف شدن پاداش ماینرها، به مرحله جدیدی وارد شد.

با این تغییر، استخراج‌کنندگان هر بلاک اکنون تنها 3.125 بیت‌کوین را به عنوان پاداش دریافت می‌کنند به جای مقدار قبلی 6.25 بیت‌کوین.

پس از بلاک شماره 840 هزار، شبکه بیت‌کوین با موفقیت پاداش استخراج را به نصف کاهش داد تا چهارمین هاوینگ انجام شود. این تغییر مورد انتظار بسیاری از بازیگران بازار رمزارزها بوده و برخی از آن‌ها حتی پیش‌بینی می‌کنند که این امر می‌تواند باعث افزایش قیمت بیت‌کوین تا 250 هزار دلار شود.

در حال حاضر، بیت‌کوین در حدود 64100 دلار معامله می‌شود و در 24 ساعت گذشته تنها 2.7 درصد افزایش داشته است.

هاوینگ بیت‌کوین یک فرآیند برنامه‌ریزی‌شده در پروتکل بیت‌کوین است که هر چهار سال یک بار، یا با استخراج هر 210 هزار بلاک، رخ می‌دهد. سه هاوینگ قبلی در سال‌های 2020، 2016 و 2012 رخ داده بودند. اولین بار پاداش بیت‌کوین در سال 2012 نصف شده بود و از 50 به 25 رسید.

 

bitcoin
-

هدف اصلی هاوینگ مدیریت مسئله کمیاب بودن بیت‌کوین و کنترل عرضه آن است. با کاهش پاداش استخراج، سرعت تولید بیت‌کوین‌های جدید عملا کاهش می‌یابد و کل این سکه‌های دیجیتالی که مجموعا 21 میلیون عدد است، به تأخیر می‌افتد. طبق پیش‌بینی‌ها، استخراج کل بیت‌کوین‌ها تا سال 2140 طول خواهد کشید.

گرچه برخی معتقدند که کمیاب شدن بیت‌کوین به افزایش قیمت آن منجر می‌شود، اما برخی دیگر معتقدند که این امر ممکن است باعث شکل‌گیری حباب شده و افت ارزش بیت‌کوین شود.

قیمت بیت‌کوین در چند وقت گذشته افزایش قابل‌توجهی داشته است. بزرگ‌ترین رمزارز بازار مدتی پیش رکورد تاریخی خود را شکست و از 70 هزار دلار فراتر رفت. با این‌حال، اکنون با اندکی افت در کانال 61 هزار دلار معامله می‌شود.

 

اگر علاقه‌مند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکه‌های اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.

منبع خبر: cointelegraph

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر