شکایت 250 میلیون دلاری ناشران موسیقی از توییتر به دلیل نقض قانون کپی رایت

لبدتلتنعن.jpg

گروهی تشکیل شده از 17 ناشر موسیقی در ایالات متحده آمریکا ادعا کرده‌اند که توییتر حق کپی‌رایت حدود 1700 آهنگ را نقض کرده است. انجمن ملی ناشران موسیقی (NMPA) با ثبت این شکایت، به هدف دریافت بیش از 250 میلیون دلار جریمه از توییتر دست داده است.

با توجه به گزارش بی‌بی‌سی، NMPA در شکایت خود که به دادگاه منطقه فدرال نشویل ارائه شده است، ادعا کرده که توییتر برای کسب سود از 1700 آهنگ یا بیشتر استفاده کرده و از دادگاه خواسته است تا این شبکه اجتماعی را به ازای هر کدام از آهنگ‌ها به مبلغ 150 هزار دلار جریمه کند. این موضوع قبل از خرید توییتر توسط ایلان ماسک رخ داده است و در توضیحات شکایت آمده است که حتی حضور ماسک به‌عنوان صاحب شرکت نتوانسته است وضعیت را بهبود بخشد.

Twitter-3-1024x576.jpg.webp
-

NMPA که نماینده شرکت‌هایی از جمله انتشارات موسیقی سونی، BMG Rights Management و گروه انتشارات موسیقی یونیورسال است، توضیح می‌دهد که این تخلفات توسط توییتر به "امتیاز غیرمنصفانه" نسبت به رقبای خود مانند تیک‌تاک، فیسبوک، اینستاگرام و یوتوب صورت گرفته است، زیرا این رقبا هزینه مربوط به مجوزهای موسیقی را پرداخت می‌کنند.

به گزارش نیویورک‌تایمز، که از کارمندان ناشناس این شبکه اجتماعی نقل قول می‌کند، توییتر به دلیل هزینه بالا، از پرداخت قراردادهای صدور مجوز موسیقی خودداری می‌کند. به نظر می‌رسد که این تصمیم می‌تواند بیش از 100 میلیون دلار در سال به عنوان هزینه برای پلتفرم متعلق به ایلان ماسک در بر داشته باشد.

تایمز همچنین اخیراً اعلام کرده بود که قراردادهای مجوز بین سه ناشر موسیقی و توییتر پس از تصاحب آن توسط ماسک در پاییز سال گذشته متوقف شده است. بسیاری از تخلفات مورد اشاره در این شکایت شامل موزیک ویدیوها، ویدیوهای اجرای زنده و سایر ویدیوهایی هستند که دارای موسیقی‌هایی با حق کپی‌رایت می‌باشند.

در یک گزارش دیگر اعلام شده بود که توییتر از پرداخت هزینه‌های سرویس ابری گوگل امتناع کرده است، که می‌تواند باعث مشکلاتی برای فعالیت‌های تیم اعتماد و ایمنی توییتر شود. لیندا یاکارینو، که از هفته گذشته به عنوان مدیرعامل جدید توییتر کار خود را آغاز کرده است، واکنش خود را درباره این شکایت نشان خواهد داد. باید دید که او به این مسئله چه پاسخی خواهد داد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: bbc

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر