آنر برای پیروزی چه چالش‌هایی پیش رو دارد؟

honor.jpg

هواوی برای بقاء آنر، مجبور شد این زیربرند را از خود جدا کند. حالا آنر برای پیروزی در اولین سال استقلالش، چه چالش‌های را پیش رو دارد؟

آنر، زیربرند محبوب هواوی بود که برای جلب نظر جوانان و با هدف قرار دادن بازار گوشی‌های مقرون به صرفه، روی کار آمد. تحریم‌های شدیدی که توسط آمریکا علیه هواوی اعمال شد، باعث شد تا هواوی مجبور شود که زیربرند آنر را جدا کند تا به این ترتیب امکان بقای آن را فراهم کند.

حالا آنر در حال مذاکره است تا بلکه بتواند به واسطه‌ی این جدا شدن از هواوی، با شرکت‌های بزرگی که به همکاری با آن‌ها نیاز دارد (از جمله کوالکام، مدیاتک، سامسونگ و...)، ادامه دهد. جالب است اشاره کنیم که به وجود تحریم‌ها، هنوز هم هواوی بزرگ‌ترین برند موبایل در چین است اما آنر به دنبال این است که بتواند جای هواوی را بگیرد.

این هدف چقدر بلندپروازانه است؟

یکی از برتری‌هایی که آنر می‌تواند نسبت به هواوی ایجاد کند و به این ترتیب وفاداران از دست رفته‌ی هواوی را به خود جذب کند، بهره بردن از سرویس‌های گوگل روی گوشی‌های آنر است. با این حال باید بگوییم که آنر تنها برند چینی با چنین ویژگی نخواهد بود و این شرکت باید رقیبان قدرتمندی همخچون شیائومی، ردمی، ریلمی و... را هم از میدان به در کند.

از سوی دیگر رقیب قدرتمند دیگری وجود دارد که حالا در بازار میانرده (با عرضه‌ی گوشی‌های سری A وM و F) هم خوش درخشیده است و آن برندی نیست به جز سامسونگ. از این رو آنر باید برای رقابت با سامسونگ، ویژگی‌های خوبی را در چنته داشته باشد.

رابط کاربری مورد استفاده‌ی آنر در حال حاضر Magic UI است که عملاً همان EMUI هواوی است اما حالا آنر باید با اعمال تغییراتی روی این واسط کاربری، فاصله‌اش با EMUI را حفظ کند. به نظر می‌رسد که تغییرات مورد انتظار همراه با پرچمداران بعدی آنر اعمال شود.

یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که بدون شک آنر با آن دست و پنجه نرم خواهد کرد، اعتمادسازی است. هواوی روزی برند فوق‌العاده قدرتمندی بود که با تحریم‌ها تا حد زیادی محدود شد حالا اما آنر باید این اطمینان خاطر را برای کاربرانش فراهم کند که با چنین مشکلاتی مواجه نخواهد شد.

شاید آنر با ورود به حوزه‌های مختلف و تولید محصولات متنوع، بتواند مزیت رقابتی نسبت به رقیبانش ایجاد کند و این موضوع به نقطه قوتش تبدیل شود.

به هر ترتیب امسال برای آنر یکی از مهم‌ترین سال‌های فعالیتش است، سالی که می‌تواند استقلال را تجربه کند و تصمیمات مورد نظر خودش را اعمال کند. شاید همین استراتژی مستقل، باعث جذب کاربران به آنر شود.

اخبار مرتبط:

هواوی رسماً فروش آنر را تایید کرد

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: gizmochina


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر