ایلان ماسک در مقابل ادعای قدیروف؛ جدال بر سر سایبرتراک در میدان جنگ

sibertrak ghadirof

رمضان قدیروف، رهبر چچن، در ماجرایی جنجالی ادعا کرده است که ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، به صورت عمدی خودروی برقی سایبرتراک او را که در خط مقدم جنگ روسیه و اوکراین مستقر شده بود، غیرفعال کرده است.

این ادعا پس از آن مطرح شد که قدیروف ویدئویی از خود منتشر کرد که در آن با یک سایبرتراک مجهز به مسلسل رانندگی می‌کرد و مدعی شد این خودرو هدیه‌ای از سوی ماسک است. ماسک بلافاصله این ادعا را رد کرد و آن را "کذب محض" خواند.

با وجود تکذیب ماسک، قدیروف بر ادعای خود پافشاری کرد و گفت که سایبرتراک به طور ناگهانی و بدون دلیل مشخص از کار افتاده است. او حتی مدعی شد که دو دستگاه سایبرتراک دیگر را نیز به منطقه جنگی ارسال کرده است.

این جدال لفظی بین دو شخصیت مطرح، توجه جهانی را به خود جلب کرد و به یکی از بحث‌برانگیزترین اخبار فناوری و سیاسی تبدیل شد. قدیروف، که به دلیل نقض گسترده حقوق بشر سابقه‌ای سیاه دارد، با این ادعا سعی داشت از محبوبیت برند تسلا و شخصیت ایلان ماسک سوءاستفاده کند.

 

ramzan-kadyrov
-

از سوی دیگر، ماسک نیز با تکذیب قاطع این ادعا، سعی داشت از وجهه بین‌المللی خود محافظت کند و از درگیر شدن در یک مناقشه سیاسی اجتناب کند.

این ماجرا نشان می‌دهد که چگونه فناوری‌های نوین مانند خودروهای برقی می‌توانند به ابزاری برای تبلیغات، جنگ روانی و حتی اهداف سیاسی تبدیل شوند. همچنین، این رویداد یک بار دیگر بر پیچیدگی روابط بین قدرت‌های جهانی و نفوذ آنها در مناطق بحران‌زده تاکید کرد.

 

 

اگر علاقه‌مند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکه‌های اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.

 

منبع خبر: edition.cnn.com

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر