چین استفاده از آیفون را برای مقامات دولت ممنوع کرد

iPhone-16-Pro_1-1024x782.jpg.webp

دولت چین به مقامات عالی‌رتبه دستور داده است که در محل کار از گوشی‌های آیفون استفاده نکنند. این اعلامیه به وسیلهٔ خبرگزاری وال‌استریت ژورنال در گزارشی اختصاصی منتشر شده است.

بر اساس این گزارش، چین به مقامات درجه‌عالی در سازمان‌های دولتی مرکزی دستور داده است که از گوشی‌های آیفون و دستگاه‌های خارجی دیگر در انجام وظایف خود استفاده نکنند. به موجب این قانون جدید، مقامات چین حتی اجازه ندارند که این دستگاه‌ها را به دفتر کار ببرند.

گزارش‌ها حاکی از آن هستند که دستور منع استفاده از آیفون به تازگی توسط مدیران ارشد دولتی به کارمندان ابلاغ شده است. همچنان مشخص نیست که این ممنوعیت به کدام نهادهای دولتی چین اعمال می‌شود و به چه میزان گسترده است.

این اعلامیه به موقعیت اپل در زمانی که در حال معرفی مدل جدید آیفون است، تزریق شده است. تحلیل‌گران اعتقاد دارند که این تحولات ممکن است نگرانی شرکت‌های خارجی فعال در چین را افزایش دهد.

گزارش وال‌استریت ژورنال تنها به اپل اشاره کرده است و به سایر شرکت‌های دیگر اطلاعی ارائه نداده است. اپل و دفتر اطلاعات شورای دولتی چین درخواست رسانه‌ها برای شفاف‌سازی درباره این ادعا را پاسخ نداده‌اند.

چین به عنوان یکی از بازارهای اصلی اپل شناخته می‌شود و تقریباً یک پنجم درآمد این شرکت را تشکیل می‌دهد. اپل همچنان میلیاردها دلار درآمد از چین کسب می‌کند.

در سال‌های اخیر، نگرانی‌ها درباره امنیت داده‌ها در چین افزایش یافته است و دولت چین به شرکت‌های فناوری دستورات محدودیت‌های جدیدی داده است. چین چند ماه پیش به سازمان‌های بزرگ دولتی گفته که باید نقش پررنگی در تلاش این کشور برای مستقل‌شدن در حوزه فناوری ایفا کنند.

تنش‌های تجاری بین ایالات متحده و چین به اوج خود رسیده است. دولت آمریکا با تصویب تحریم‌های جدید تا حد ممکن دسترسی چین به پردازنده‌های پیشرفته را متوقف کرده و توسعه توان نظامی این کشور را محدود کرده است. از سوی دیگر، چین نیز اقدامات تجاری انتقامی علیه ایالات متحده انجام داده است.

قیمت گوشی‌های آیفون در بازار چین بیشتر از محصولات محلی است، اما همچنان گوشی‌های اپل جزو محبوب‌ترین محصولات در بازار این کشور محسوب می‌شوند. با توجه به روابط مطلوب اپل با دولت چین، احتمال ممنوعیت کامل آیفون در این کشور کم‌رنگ است.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: wsj

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر