چین در راستای کنترل شبکه‌های اجتماعی، 1.4 میلیون پست و 67 هزار اکانت را حذف کرد

gikuikuj.jpg

رگولاتور فضای سایبری چین اعلام کرد که پس از دو ماه بررسی در مورد پخش اطلاعات سردرگم‌کننده، کسب سود غیرقانونی، تقلب در شناسایی مقامات حکومتی و دیگر موارد برجسته، 1.4 میلیون پست را از شبکه‌های اجتماعی حذف کرده است.

رویترز گزارش داد که سازمان مدیریت فضای سایبری چین (CAC) در یک بیانیه اعلام کرده است که بین 10 مارس تا 22 مه، حدود 67 هزار حساب کاربری را در شبکه‌های اجتماعی بسته و صدها هزار پست را حذف کرده است. به نظر می‌رسد این عملیات جزئی از یک کمپین بزرگتر برای تمیز کردن فضای سایبری در این کشور است.

پکن از سال 2021 هدف گرفته بود که میلیاردها حساب کاربری شبکه‌های اجتماعی را تمیز کند تا اینترنت کشور را پاکسازی کرده و کنترل محتوا را آسان‌تر کند. این عملیات جدید به حساب‌هایی متوجه شده است که در شبکه‌های اجتماعی معروف همچون وی‌چت، ویبو و Douyin وجود دارند. دولت چین به این حساب‌ها "رسانه خودکار" می‌گوید؛ زیرا آن‌ها در لیست رسانه‌های تأییدشده توسط دولت نیستند، اما اخبار را منتشر می‌کنند.

ZVXKFNQECBPXBJTV26GQ6HCVIY.jpg.webp
-

از بین 67 هزار حساب کاربری که برای همیشه مسدود شده‌اند، حدود 8 هزار حساب به دلیل پخش اخبار کذب، شایعات و اطلاعات زیان‌بار با مشکلاتی روبه‌رو شده‌اند. تقریباً 930 هزار حساب دیگر با تنبیه‌های کمتر شدید مانند حذف کلی دنبال‌کنندگان یا عدم امکان کسب درآمد مواجه شده‌اند.

در یک کمپین جداگانه، CAC به تازگی بیش از 100 هزار حساب را به دلیل جلوگیری از گسترش اخبار غلط و اتهام جعل شناسایی رسانه‌ها مسدود کرده است. این سازمان در بیانیه جدید خود می‌گوید که در کمپین اخیر آن‌ها با حدود 13 هزار حساب نظامی جعلی نیز مواجه شده‌اند.

حدود 25 هزار حساب دیگر به‌خاطر تقلب در شناسایی سازمان‌های عمومی مثل مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها و مراکز تحقیقاتی دولتی مسدود شده‌اند. بطور تقریبی، 430 هزار حساب به دلیل ارائه مشاوره‌های تخصصی و خدمات آموزشی بدون داشتن مجوزهای قانونی مسدود شده‌اند.

CAC اعلام می‌کند که این سازمان بطور فعال با همکاری سازمان‌های امنیت عمومی، ناظران بازار و سایر بخش‌های دولتی، کمپین خود را برای مقابله با رسانه‌های خودجوش انجام داده است. این رگولاتور همچنین از مردم چین درخواست کرده تا بصورت داوطلبانه در شناسایی و مسدود کردن این رسانه‌ها و حساب‌های جعلی به آن‌ها کمک کنند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: reuters

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر