پلیس چین یک فرد را به اتهام ساخت اخبار جعلی با استفاده از ChatGPT بازداشت کرد

kljil.JPG

در استان گانسو در شمال چین، پلیس یک شخص را که از ChatGPT برای ساخت مقالات خبری غیر واقعی استفاده می‌کرد، دستگیر کرد. به نظر می‌رسد که این اولین بازداشت طبق قانون جدید چین درباره هوش مصنوعی است که سوءاستفاده از خدمات هوش مصنوعی برای تولید اطلاعات ساختگی را ممنوع کرده است.

در بیانیه پلیس ذکر شده است که یک کاربر چینی به نام «هنگ» به اتهام استفاده از ربات چت OpenAI برای ساخت اخبار غیر واقعی درباره حادثه قطاری مرگبار در چین متهم شده است. در تاریخ 25 آوریل، مقامات چین مقاله اصلی مربوط به این حادثه مرگبار را پیدا کردند و سپس چندین مقاله درباره همین حادثه در مکان‌های مختلف کشف شدند. این اخبار غیر واقعی همزمان از طریق 20 حساب کاربری در پلتفرم Baijiahao منتشر شده بودند.

هنگ از ChatGPT برای بازآفرینی اخبار محبوب استفاده می‌کرد. مقامات گانسو با ردیابی این مقالات، به یک شرکت مستقل که تحت مدیریت هنگ بود و صاحب چند وبلاگ خبری بود، رسیدند. بر اساس ادعاهای پلیس، هنگ اعتراف کرده که از ChatGPT برای بازنویسی اخبار محبوب استفاده کرده تا از فیلتر تکراری بودن مطالب عبور کند و سپس این اخبار را آنلاین منتشر می‌کرد. اخبار ساختگی که هنگ ساخته بود، قبل از حذف، بیش از 15 هزار بار مشاهده شده بودند.

ChatGPT-China.jpg.webp
-

چین از جمله کمترین کشورهایی است که به ChatGPT دسترسی ندارند، با این حال، کاربران با تغییر آدرس IP خود هنوز هم از آن استفاده می‌کنند. همچنین، بر اساس قانون جدید، توزیع اخبار غیر واقعی با استفاده از هوش مصنوعی غیرقانونی است.

در حالی که دسترسی به ChatGPT در چین ممنوع است، شرکت‌های زیادی در چین به دنبال ایجاد رقبایی برای ربات چت OpenAI هستند. با این حال، استفاده از این ربات‌ها برای توزیع اخبار ساختگی نیز غیرقانونی است.

با وجود اینکه برخی از فعالان حقوق بشر بازداشت این شخص چینی را مورد انتقاد قرار داده‌اند و آن را نقضی بر حق آزادی بیان می‌دانند، اما از مدت‌ها پیش، فعالان در زمینه هوش مصنوعی در مورد امکان توزیع اخبار، تصاویر و ویدیوهای ساختگی توسط هوش مصنوعی هشدار داده‌اند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: mp.weixin.qq

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر