چین و کره‌جنوبی همکاری خود در صنعت تراشه را گسترش می‌دهند

jhkuyiiyuiyu.jpg

وزیر تجارت چین اعلام داشت که این کشور و کره جنوبی توافق نموده‌اند تا در حالی که نگرانی‌های وسیعی در مورد تأمین تراشه، تحریم‌ها و امنیت ملی وجود دارد، روابط و مذاکرات خود را در مورد زنجیره‌های تأمین صنعت نیمه‌هادی را افزایش دهند.

بنا به گزارش رویترز، "وانگ ونتائو" در حاشیه کنفرانس سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا–اقیانوسیه (APEC) که به تازگی در دیترویت برگزار شده، با "آن دوک-گئون"، وزیر تجارت کره جنوبی ملاقات نموده است. طی این دیدار، آن‌ها در مورد حفظ ثبات زنجیره تأمین صنعتی و تقویت روابط خود در حوزه‌های دوجانبه، منطقه‌ای و چندجانبه بحث و بررسی نموده‌اند.

وانگ همچنین ابراز داشت که چین علاقه‌مند است تا در تعزیز روابط تجاری و سرمایه‌گذاری خود با کره جنوبی همکاری کند.

واکنش کره جنوبی به درخواست چین برای همکاری در زمینه صنعت تراشه

China-South-Korea-chip-industry-910x600.jpg
-

در اعلامیه‌ای از سوی کره جنوبی، اشاره‌ای به تراشه‌ها صورت نگرفته است. در این اعلامیه، وزیر تجارت کره جنوبی از چین خواسته تا عرضه مواد خام مهم را ثابت نگه دارد و برای کمپانی‌های کره‌ای مستقر در چین، محیط تجاری پیش‌بینی‌پذیری ایجاد کند. رویترز، بر اساس اطلاعات به دست آمده، توضیح می‌دهد که کره جنوبی این تعامل بین مقامات را در کل صنایع و نه تنها در صنعت تراشه و نیمه‌هادی، ضروری می‌بیند.

خبر از این همکاری در زمانی منتشر شده که ایالات متحده، در چند سال گذشته، به دلیل عوامل مختلفی از جمله امنیت ملی، محدودیت‌های صادرات بسیاری را برای شرکت‌های چینی اعمال کرده و همچنین سایر کشورها را تحت فشار قرار داده تا دسترسی چین به تراشه‌های پیشرفته را محدود کنند. در عین حال، چین سعی داشته تا وابستگی خود به آمریکا و کشورهای غربی را کاهش دهد و در این راستا، اولین پرواز تجاری هواپیمای مسافربری C919 را به اجرا درآورده است.

بنابر اطلاعات وزارت تجارت، تقریباً 40 درصد از صادرات تراشه‌های کره جنوبی به چین می‌رسد، در حالی که تکنولوژی و تجهیزات ایالات متحده برای کمپانی‌های سازنده تراشه کره‌ای مثل سامسونگ و SK Hynix حیاتی است.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: reuters

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر