نسخه 86 کروم موبایل، لو رفتن رمزهای عبور را هشدار می‌دهد

کروم 86 برای موبایل.jpg

نسخه جدید مرورگر کروم برای اندروید و iOS حالا منتشر شده است که از قابلیت‌ها و ویژگی‌های کاربردی در جهت بهبود امنیت بهره می‌برد.

پسوردها اغلب اولین راه برای نفوذ به سیستم کاربران هستند. با این حال در نسخه‌ی 86 کروم برای موبایل، در هر دو سیستم عامل اندروید و iOS، این مشکل تا حد زیادی برطرف شده است. درواقع ساعتی پیش شاهد معرفی نسخه‌ی 86 کروم بودیم که در صورت به خطر افتادن پسوردهایی که قبلاً در کروم ذخیره کرده‌اید، این موضوع را به شما اطلاع خواهد داد تا پسورد را تغییر داده و جلوی نفوذ به سیستم خود را بگیرید.

برای اینکه متوجه شوید کدامیک از پسوردهای شما لوم رفته است، کروم یک فایل کپی از نام کاربری و پسوردهای شما در گوگل را به صورت رمزگذاری شده در اختیارتان قرار می‌دهد. ضمنا کروم علاوه بر اینکه لو رفتن پسوردها را به کار اطلاع می‌دهد، برای سرعت بیشتر و سادگی کاربر، مستقیما او را به فرم تغییر رمز عبور هدایت می‌کند.

درواقع به لطف این تغییرات، کروم برای کاربران موبایلی، بیشتر از هر زمان دیگری امن شده است اما کروم در نظر دارد تا در آپدیت‌های بعدی، تغییرات و بهبودهای بیشتری در جهت امنیت کاربران اعمال کند. بنا به گزارشات، در آپدیت‌های بعدی شاهد هشدار در خصوص پسوردهای لو رفته، فعال بودن حالت safe Browsing و اینکه آیا نسخه‌ی کرومی که در حال استفاده از آن هستید از آخریت تمهیدات امنیتی بهره می‌برد یا خیر، خواهد بود. همچنین در آپدیت‌های بعدی در نسخه‌ی iOS کروم قادر خواهید بود پسوردهای ورود را هم به صورت autofill ذخیره و استفاده کنید.

بهبود Browsing برای اندروید

از جمله سایر بهبودهای نسخه 86 کروم برای موبایل می‌توانیم به بهبود safe Browsing برای اندروید اشاره کنیم که جلوی مشکلاتی مانند فیشینگ، حمله باج افزارها و حتی باز کردن وب سایت‌هایی که از داده‌های به اشتراک گذاشته شده real-time استفاده می‌کنند، را می‌گیرد. درواقع بنا به بررسی‌ها مشخص شده است که با فعال بودن حالت safe Browsing، تا 20 درصد جلوی فیشینگ گرفته شود.

احراز هویت بیومتریک

پیشتر برای جلوگیری از حمله فیشینگ، از قابلیتی به نام Touch to fill استفاده می‌شد. حالا اما در iOS از سیستم احراز هویت بیومتریک، قبل از وارد شدن خودکار پسوردها استفاده خواهد شد. حالا در iOS می‌توانید از FaceID و TouchID و یا حتی رمز عبور گوشی خود برای این منظور استفاده کنید.

قابلیت Mixed for warning و بلاک کردن محتوای ناامن

حتی پیج‌های ایمن شده با HTTPS هم گاهی ممکن است که دارای ویژگی‌های ناامنی باشند. اوایل امسال کروم شروع به استفاده از قابلیتی با نام mixed content کرد تا صفحاتی با محتوای ناامن را محدود کند. با این حال هنوز هم راه‌های وجود دارد که صفحات HTTPS بتوانند برای کاربر خطرآفرین باشند. از جمله این ریسک‌ها می‌توانیم به اکان دانلود از طریق لینک‌های ناامن و... اشاره کنیم. حالا کروم 86 برای رفع این مشکل، در اندروید و دسکتاپ، قابلیت Mixed form warning را ارائه کرده تا قبل از پر و ثبت کردن یک فرم ناامن که در صفحه قرار گرفته است، به کاربر هشدار دهد. همچنین کروم 86 قرار است ضمن هشدار دادن برخی محتوای ناامن، این محتواها را بلاک هم کند

اخبار مرتبط:

چگونه سرعت مرورگر کروم را در ویندوز ۱۰ افزایش دهیم؟

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: googleblog


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

دونالد ترامپ

پنج‌شنبه, 17 مهر 1399

عالیه، ممنون.

پاسخ

حمیدرضا

جمعه, 18 مهر 1399

سلام ممنون

پاسخ

ثبت نظر