با فعال شدن یک قابلیت در کروم، مصرف باتری لپ تاپ 28 درصد بهبود می‌یابد

افزایش طول عمری باتری در گوگل کروم.jpg

به تازگی گوگل قابلیتی را به صورت آزمایشی روی مرورگر کروم فعال کرده است که می‌تواند مصرف باتری را در لپ تاپ تا 28 درصد، یعنی برای 2 ساعت افزایش دهد.

مرورگر گوگل کروم یکی از محبوب‌ترین مرورگرهاست که حالا گوگل با ارائه تغییر در آن، قصد دارد به محبوبیتش بیفزاید. درواقع گوگل قصد دارد با اضافه کردن قابلیتی، میزان مصرف انرژی توسط مرورگر کروم را کاهش داده و طول عمر باتری لپ تاپ را به مراتب افزایش دهد.

این بهبود به تغییر در روند اجرای جاوااسکریپت در وب سایت‌هایی برمیگردد که در تب‌های غیرفعالِ مرورگر کروم باز شده‌اند. درواقع به نظر می‌رسد که گوگل تصمیم دارد تایمر فعال سازی و اجرای جاوا اسکریپت را در این تب‌ها، به زمان 1 دقیقه تغییر دهد. به عبارتی قرار است در هر دقیقه تنها 1 بار کدهای جاوا اسکریپت در این صفحات وب به اجرا در بیایند.

این قابلیت که قرار است در نسخه‌های ویندوزی، مک، لینوکس، اندروید و کروم OS مرورگر کروم به کار گرفته شود، می‌تواند عمر باتری لپ تاپ را تا 28 درصد یعنی چیزی حدود 2 ساعت افزایش دهد.

گوگل برای اینکه میزان فایده این تغییر را بسنجد، در یک آزمایش 36 تب تصادفی را در پس زمینه باز کرده است. تبی که فعال بوده هم، تبی خالی بوده است. حالا گوگل مرورگر کروم را در دو حالت، یکی با فعال بودن قابلیت جدید و دیگری با فعال نبودن آن (حالت استاندارد)، مورد بررسی قرار داده است. در این آزمایش گوگل متوجه شده است که مصرف باتری با بهبود 28 درصدی همراه بوده است.

تاثیر تایمر JS در کروم روی طول عمر باتری
تاثیر تایمر JS در کروم روی طول عمر باتری -

گوگل اما آزمایش دیگری را هم انجام داده که وضعیت استفاده از گوگل کروم را به شکلی واقعی‌تر به تصویر می‌کشد. درواقع این بار تب اصلی خالی نیست و ویدیویی از یوتیوب در آن در حال پخش است. ابن بار اما مرف باتری تنها با بهبود 13 درصدی همراه بوده که تقریبا 36 دقیقه طول عمر باتری را افزایش می‌دهد.

به نظر می‌رسد که گوگل تصمیم دارد تا به کاربران سازمانی اجازه دهد تا در صورت تمایل برای مدت 1 سال از این قابلیت استفاده نکنند. با این حال اگر تایمر جاوا اسکریپت به‌مدت بیش از پنج ثانیه به‌تأخیر بیفتد، گوگل پیغامی را روی کنسول DevTools منتشر خواهد کرد.

این قابلیت همین حالا و با فعال کردن یکی از Flagهای نسخه 86 مرورگر کروم قابل استفاده است اما هنوز نمی‌دانیم که آیا این قابلیت روی نسخه‌های پایدار کروم و برای کاربران عادی هم فعال خواهد شد یا خیر؟

مطالب مرتبط:

چگونه سرعت مرورگر کروم را در ویندوز ۱۰ افزایش دهیم؟

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: mspoweruser


3 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

Mobin

پنج‌شنبه, 19 تیر 1399

سلام میتونید اسم flag رو بفرمایید که استفاده کنیم؟

پاسخ

دونالد ترامپ

جمعه, 20 تیر 1399

منظورتون این فلگه؟
chrome://flags/#intensive-wake-up-throttling

پاسخ

نام کاربری

سه‌شنبه, 31 تیر 1399

این قابلیت یه اشکال اساسی داشت که باعث شده فعلاً گوگل این قابلیت رو فعال نکنه.

پاسخ

ثبت نظر