ماکت آیفون ۱۳، ناچ کوچک این گوشی را به نمایش می‌گذارد

Untitled-1.jpg

براساس شایعات و اخباری که تا به امروز منتشر شده است، بریدگی آیفون 13 به مقدار قابل توجهی کاهشی و کوچک خواهد شد. کمپانی اپل برای محقق کردن این کار قصد دارد تغییراتی در اجزای این بریدگی یا ناچ بدهد.

تا به امروز اخبار زیادی در رابطه با بریدگی بالا نمایشگر آیفون 13 منتشر شده است. کاربران زیادی در سراسر جهان منتظر تغییری اساسی در ظاهر این پرچمدار هستند، اما تا به امروز اخباری که منتشر شده خبر از چنین اتفاقی نمی‌دهد. در شایعات جدید شاهد کاهش ابعاد ناچ در نسل بعدی آیفون هستیم. این خبر را اپل‌اینسایدر نقل کرده و اعلام کرده که غول تکنولوژی آمریکایی تصمیم گرفته تا تغییراتی در چینش اجزای ناچ بالای نمایشگر آیفون 13 ایجاد کرده و به این ترتیب فضای کمتری را درگیر کند. مانند هر سال، قبل از معرفی هر گوشی با چاپگر سه بعدی، ماکت هر یک از اعضای خانواده این گوشی‌ها ساخته می‌شود و در فضای مجازی منتشر می‌شوند تا تاییدی بر شایعاتی که منتشر شده، باشند.

حالا یکی از وبسایت‌های ژاپنی با نام MacOtakara، ادعا می‌کند که این ماکت‌ها همان طرح آیفون ۱۳ پرو هستند که توسط منابعی ناشناس برای شرکت علی‌بابا تهیه شده است. در تصاویری که منتشر شده می‌توان دید که ابعاد ناچ کمی کوچک‌تر شده و برش‌های متفاوتی دیده می‌شود. احتمال داده می‌شود که ارتفاع بریدگی به دلیل قرارگیری بلندگو در قسمت فوقانی نمایشگر، از ۵٫۳ میلی‌متر کنونی به ۵٫۳۵ میلی‌متر افزایش و عرض آن از ۳۴٫۸۳ میلی‌متر به ۲۶٫۸ میلی‌متر کاهش می‌یابد.

macotakara-iphone-13-mockup-xl.jpg
-

می‌توان از کوچک شدن این ناچ حدس زد که چینش دوربین مادون قرمز و نورافکن در سمت چپ بلندگو که در نسل‌های قبلی استفاده شده بود، حالا به قسمت میانی تغییر مکان داده شده باشند. البته گفته می‌شود که دوربین سلفی از سمت راست این ناچ بزرگ به سمت چپ تغییر مکان داده است. به جز این تغییرات جزئی، تغییر دیگر دیده نمی‌شود و می‌توان گفت که هنوز تغییر دیگری مشخص نیست. هنوز نمیدانیم که این ماکت چقدر دقیق و درست است. این احتمال نیز وجود دارد که این ماکت نیز جزئی از شایعات بوده و هنوز کمپانی اپل چنین ماکتی را منتشر نکرده است.

این اولین خبر و آخرین شایعه در رابطه با کاهش اندازه ناچ آیفون نسل بعد نیست. در طول یک ماه گذشته گزارشات بسیار زیادی منتشر شد که در یکی از آن‌ها تصاویری از سه محافظ شیشه‌ای نمایشگر در ابعاد مختلف رسانه‌ای شد و ادعا می‌شد که این پنل‌ها برای استفاده در سری آیفون ۱۳، در اندازه‌های ۵٫۴ اینچ، ۶٫۱ اینچ و ۶٫۷ اینچی در نظر گرفته شده‌اند. در آن خبر به اندازه ناچ نمایشگر اشاره‌ای نشده بود اما نکته در این بود که تصاویر منتشر شده، نشان از یک ناچ کوچک می‌داد.

در گزارشات قبلی به این موضوع اشاره شده بود که کمپانی اپل به دنبال این است که آیفون 13 پرو مکس را با یک لنز که گشودگی دیافراگم f/1.5 و زاویه دید عریض دارد، مجهز کند و به کمک این اتفاق بتواند کیفیت تصاویر ثبت شده با این گوشی در فضایی که نور کافی وجود ندارد را افزایش دهد. از دیگر اطلاعاتی که در شایعات مختلف به آن اشاره شده است، می‌توان به رنگ‌ها و پوشش جدید، به ‌منظور به حداقل رساندن جذب لکه‌، طراحی جدید سیستم دوربین عقب، نمایشگر با رفرش ریت۱۲۰ هرتز از نوع LTPO، افزایش حجم باتری و احتمال حذف درگاه لایتنینگ اشاره کرد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: Appleinsider

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر