دوربین گلکسی S20 فن ادیشن امتیاز ۱۱۵ را از وب‌سایت Dxomark دریافت کرد

Untitled-1.jpg

DXOMRAKوبسایت مطرحی در دنیاست که به عنوان بخشی از فعالیتش به بررسی دوربین گوشی‌های هوشمند می‌پردازد. حالا این وبسایت در گزارشی به بررسی دوربین گلکسی اس 20 فن ادیشن پرداخته و آن را متوسط ارزیابی کرده؛ تا این دستگاه بتواند امتیاز 115 را دریافت کند.

DXOMRAKوبسایت مطرحی در دنیاست که به عنوان بخشی از فعالیتش به بررسی دوربین گوشی‌های هوشمند می‌پردازد. حالا این وبسایت در گزارشی به بررسی دوربین گلکسی اس 20 فن ادیشن پرداخته و آن را متوسط ارزیابی کرده؛ تا این دستگاه بتواند امتیاز 115 را دریافت کند.

این دستگاه یعنی گلکسی اس 20 فن ادیشن در سال 2020 قطعا یکی از بهترین پرچمدارهای مقرون به صرفه است که با قیمت پایه 700 دلار پا به بازار گذاشت. این گوشی قدرت پردازشی فوق‌العاده بالا و اینترنت ۵G را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. سامسونگ زمانی که پرچمداران این خانواده را رونمایی کرد با استقبال چشمگیری در بخش فروش روبه‌رو نشد و این کمپانی مجبور شد تا دوربین و پردازنده اعضای این خانواده را به پرچمدار اقتصادی خودش بفرست تا با قیمت کمتری راهی بازار شود. البته سامسونگ در این زمینه به روال فروش خودش برگشت تا گلکسی S20 فن ادیشن کار خود را به بهترین نحو ممکن انجام داده باشد.

همان‌طور که در بالا گفته شد به دلیل یکسان بودن دوربین‌های پرچمداران این سری سامسونگ با نسخه اقتصادی، طبیعی بود DXOMARK حالا به سراغ تست دوربین این دستگاه برود و دوربین آن را در شرایط مختلف مورد امتحان قرار دهد. حالا به گزارش این وبسایت نماینده سامسونگ توانسته امتیاز خوب 115 را بدست بیاورد و تنها با ۲ امتیاز کمتر از گلکسی نوت ۲۰ اولترا با آن دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی قدرتمندش، در اواسط جدول جای گرفت.

این دستگاه یعنی گلکسی اس 20 فن ادیشن در پنل پشتی خود سه دوربین دارد که سنسور ۱۲ مگاپیکسلی اصلی، ۸ مگاپیکسلی تله ‌فوتو و ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض است. تنها تغییری که نسبت به نسخه پایه سری S20 شاهد هستیم، سنسور تله‌ فوتو است که اندازه‌ی سنسور از ۶۴ به ۸ کاهش یافته است.

امتیاز DxoMark گلکسی اس 20 FE.jpg
امتیاز DxoMark گلکسی اس 20 FE -

این وبسایت در گزارشش اعلام کرده که در انجام بررسی‌ها، دوربین اصلی و فوق عریض عملکردی بسیار خوبی داشته و توانستند امتیاز قبولی را دریافت کنند. مواردی همچون میزان جذب نور، تعادل رنگ سفید، حفظ جزئیات، حذف نویز از یک دوربین 12 مگاپیکسلی انتظار می‌رود که این دوربین توانست انتظارات را برآورده کند.

اما در بخش دوربین تله ‌فوتو به دلیل وضوح کم، این دستگاه نتوانست حذف نویز را به خوبی انجام دهد و عملکرد مثبتی از خود برجای نگذاشت. البته این وضوح بیشتر در زمان تاریکی و شب به چشم می‌آید اما در طول روز کیفیت، رضایت بخش و خوب است. در شب که نور کمی وجود دارد و از سنسور 8 مگاپیکسلی کوچکی که استفاده شده است، اما این دوربین نمی‌تواند در حذف نویز خوب عمل کند و این موضوع به وضوح در تصاویر ثبت شده توسط این دوربین مشخص است.

حالا به بخش فیلم‌برداری این دستگاه می‌رویم جایی که گلکسی اس 20 فن ادیشن عالی ظاهر شده است. با توجه به فیلم‌های ضبط شده توسط دوربین این گوشی، به لطف عملکرد خوب لرزشگیر ویدئوها بسیار باکیفیت هستند و کاربران از آن لذت خواهند برد. گلکسی اس 20 فن ادیشن فقط در این مورد خوب عمل نکرده بلکه نوردهی عالی، تعادل رنگ سفید و مواردی از این دست نیز نشان داده که آن یک پرچم‌دار واقعی است. البته در این بخش نیز گلکسی اس 20 فن ادیشن نکات منفی داشته مثلا گستره‌ی دینامیکی محدود و مشکلاتی در فوکوس خودکار نیز در این گزارش منتشر شده است. این همان مشکلی است که خود گلکسی اس 20 نیز دچار آن شده بود و کمپانی سامسونگ برای برطرف کردن آن در گلکسی نوت 20، از یک سنسور لیزری مخصوص استفاده کرده بود.

باید به این نکته نیز اشاره کنیم که بررسی‌های انجام شده روی مدل مجهز به اگزینوس ۹۹۰ این گوشی انجام گرفته و نه اسنپدراگون ۸۶۵. به همین خاطر ممکن است نتیجه‌ی عملکرد آن‌ها کمی متفاوت باشد. در گزارش منتشر شده از سمت DXOMARK نیز در همه بخش‌ها به نسخه اگزینوس ۹۹۰ اشاره شده چرا که به گفته‌ی خیلی‌ از کاربران در تمام زمینه‌ها حتی عکاسی و فیلم‌برداری، این پردازنده ضعیف‌تر از اسنپدراگون ۸۶۵ است. دوربین‎های اصلی و فوق عریض این گوشی همان‎هایی هستند که در پرچم‌داران سری S20 بکار رفته‌اند و به همین خاطر کاربر بعد از عکاسی و فیلم‌برداری با آن‌ها، از کیفیت بالای آن شگفت زده خواهد شد. البته تنها مشکل دوربین تله‌ فوتو است که زیاد به چشم نمی‎آید و کاربران را آزرده نخواهد کرد، که بگوییم کاربران از خرید این گوشی منصرف خواهند شد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: gsmarena

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر