eBay حدود یک هزار نفر از کارمندان خود را اخراج خواهد کرد

ebay.jpg

شرکت eBay اعلام کرده است که حدود 9 درصد از کارمندان تمام‌وقت خود، معادل تعداد حدود 1000 نفر، اخراج خواهند شد.

این تصمیم به عنوان شروع یک فرایند تعدیل نیروها در این شرکت محسوب می‌شود و eBay در آینده نیز نقشه اخراج برای تعداد ناشناخته‌ای از پیمانکاران خود را رونمایی خواهد کرد. این اقدام از امروز آغاز شده است.

با وجود سود 1.3 میلیارد دلاری در سه‌ماهه گذشته، گزارش‌ها نشان می‌دهد که eBay احساس نیاز به اصلاحات می‌کند. مدیرعامل شرکت، جیمی یانونه، اظهار داشته که با وجود پیشرفت‌های اخیر، باید تغییرات بیشتری را اعمال کنند و اینکه eBay باید بهتر «هوشیار» عمل کند تا به سرعت تصمیمات لازم را بگیرد و رشد طولانی‌مدت و پایدار داشته باشد.

eBay-crypto-NFTs-payments

هرچند eBay ادعا می‌کند که به دلیل استخدام‌های سریع و بالاتر از حد، نیاز به تعدیل نیروها را دارد؛ اما این ادعا با توجیه‌های شرکت‌های فناوری دیگر که اخیراً به انجام تعدیل نیروها پرداخته‌اند، مشابه است. eBay به اظهار کرده است: «با اینکه ما در حال پیشرفت هستیم، اما تعداد کل کارمندان و هزینه‌ها از رشد کسب‌وکار ما بیشتر است.»

در این زمینه، eBay به کارکنان ایالات متحده خود درخواست کرده است که از تاریخ 24 ژانویه (4 بهمن‌ماه) به‌صورت خانگی کار کنند تا فضا و حریم خصوصی مناسبی برای مکالمات با افرادی که اخراج می‌شوند، فراهم شود.

در چند ماه گذشته، چندین شرکت فناوری دیگر نیز اقدام به اخراج کارمندان خود کرده‌اند. گوگل اعلام کرده است که در سال 2024 نیز به اخراج‌های خود ادامه می‌دهد و آمازون نیز در بخش‌های مختلف خود اقدام به تعدیل نیروها کرده است.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: theverge.com

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر