ایلان ماسک از چهار استخراج‌کننده داده‌های توییتر شکایت کرد

khjkgyhjgy.jpg

کمپانی X Corp که متعلق به ایلان ماسک است، از چهار استخراج‌کننده داده ناشناس شکایت کرده است. این شرکتها به‌طور غیرقانونی در جمع‌آوری و سرقت داده‌های توییتر نقش داشته‌اند و اقدامات آنها سرورهای توییتر را تحت فشار قرار داده و تجربه کاربران را خراب کرده است.

براساس گزارش‌های مربوط به این شکایت، X Corp بیش از 1 میلیون دلار غرامت از این چهار نهاد که تنها با آدرس IP خود شناسایی می‌شوند، درخواست کرده است. آدرس‌های IP این نهادها با ثبت «درخواست خودکار» صفحه ثبت‌نام توییتر را با مشکلاتی مواجه کرده‌اند و به نظر می‌رسد سرورهای شرکت را تحت فشار قرار داده و تجربه کاربران را مختل کرده است.

X Corp ادعا می‌کند که نتوانسته هویت این چهار فرد را مشخص کند و متهمان از جمع‌آوری غیرمجاز داده‌های توییتر سود کسب کرده‌اند.

Twitter-3.jpg.webp
-

در اوایل این ماه، توییتر محدودیت جدیدی برای مشاهده روزانه توییت‌ها توسط کاربران تعریف کرده بود و در این شکایت نیز آمده است که X Corp به درخواست‌های بسیاری از افرادی که اطلاعات را جمع‌آوری می‌کردند، پاسخ داده و محدودیت‌هایی برای تعداد توییت‌های قابل مشاهده در روز توسط هر کاربر اعمال کرده است. همچنین دسترسی به توییت‌ها برای کاربران غیرثبت‌نامی نیز محدود شده است.

بااین‌وجود، شکایت کمپانی X Corp ممکن است با چالش‌های قانونی مواجه شود و حوزه نهم استیناف ایالات متحده در سال گذشته اعلام کرده است که جمع‌آوری داده‌های در دسترس عموم قانون تقلب و سوء استفاده رایانه‌ای را نقض نمی‌کند.

ایلان ماسک از زمان تصاحب توییتر، تغییرات زیادی در آن ایجاد کرده است و بر اساس ادعای او، این تغییرات به‌منظور جلوگیری از جمع‌آوری داده‌های توییتر و استفاده از آن‌ها برای آموزش مدل‌های زبان بزرگ شرکت‌های هوش مصنوعی صورت گرفته است.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: CNBC

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر