ایلان ماسک سه شرکت هلدینگ ثبت کرد؛ حرکتی در راستای خرید توییتر

elun.JPG

بیزینس اینسایدر، در گزارشی کامل، اسناد موجود در کمیسیون بورس اوراق بهادار آمریکا را بررسی کرده که نشان می‌دهد، ایلان ماسک در ادامه خرید توییتر، سه شرکت هلدینگ نیز به ثبت رسانده است.

همان گونه که در جریان هستید ایلان ماسک یعنی ثروتمندترین فرد دنیا، تصمیم گرفته تا توییتر را کامل خریداری کند. در راستای این تصمیم، مدیرعامل تسلا اقداماتی را هم انجام داده که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به خرید ۹٫۲٪ از سهام توییتر هم اشاره کرد.

اخیرا ایلان ماسک سه شرکت هلدینگ در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ثبت کرده است و نام‌های این شرکت‌ها به ترتیب هلدینگ I، هلدینگ II و هلدینگ III است. در توضیحات مربوط به آن‌ها نیز نوشته شده که این شرکت‌ها در راستای خریداری توییتر یا ادغام با آن به صورت مستقیم یا غیرمستقیم، تأسیس شده‌اند. نام این برنامه هم طبق اسناد موجود، «پروژه‌ی اکس» نام‌گذاری شده است.

به نظر می‌رسد که تاسیس این شرکت هلدینگ به ایلان ماسک کمک می‌کند تا شرکت‌هایی نظیر تسلا، SpaceX، نورالینک و The Boring Company را زیرمجموعه‌ی یک شرکت مادر کند. ماسک در سال 2020 هم علاقه‌ای به تاسیس یک شرکت مادر داشت، اما بعدها اعلام کرد که به دلیل تفاوت نوع کاربری شرکت‌ها، انجام این کار بسیار دشوار خواهد بود.

دو هفته پیش بود که ایلان ماسک پیشنهاد داد که به ازای هر سهم توییتر ۵۴٫۲۰ دلار می‌پردازد و در مجموع با پرداخت مبلغی حدود ۴۳ میلیارد دلار، توییتر را به طور کامل خریداری می‌کند. او حتی پنج‌شنبه‌ی قبل مدعی شده که ۴۶٫۵ میلیارد دلار را کنار گذاشته تا بتواند توییتر را بخرد. اما هیئت مدیره‌ی توییتر فعلا با این پیشنهاد مخالفت کرده است و حتی تصمیم گرفته‌اند قوانینی را وضع کنند تا کار ماسک برای خرید توییتر بسیار سخت‌تر شود.

حال باید دید در آینده چه خبرهای بیشتری در رابطه با تأثیر تأسیس این سه شرکت هلدینگ روی افزایش احتمال خرید توییتر توسط ایلان ماسک منتشر می‌شود.


اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: Business Insider

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر