وزیر ارتباطات از واردات 1 میلیون 400 هزار گوشی هوشمند خبر داد

احتمال افزایش قیمت گوشی موبایل

به دنبال شکایت کاربران از وضعیت اوج گرفتن قیمت گوشی هوشمند، وزیر ارتباطات از واردات 1 میلیون و 400 هزار گوشی هوشمند به کشور خبر داد.

در ایامی که کرونا بر سر همه ملت‌ها سایه انداخته، در ایران برای حفظ سلامت کارمندان و دانش‌آموزان از روش مجازی برای انجام کارها و آموزش استفاده می‌شود. همین ماجرا باعث شده است تا بسیاری از والدین مجبور به خرید گوشی هوشمند شوند. اما در این روزها شاهدیم که قیمت گوشی‌های هوشمند به شدت افزایش یافته است و باعث گلایه کاربران شده است. حالا درباره همین ماجرا، یکی از کاربران توییتر از وزیر ارتباطات گله مند بود. آذری جهرمی اما در پاسخ به این کاربر توضیح داد که دو روز پیش بیش از یک میلیون و 400 هزار گوشی هوشمند وارد کشور شده است.

وزیر ارتباطات همچنین به کاربرانی که بابت این موضوع گلایه مند بوده‌اند، در توییتر نوشته است که دلیل این موضوع را باید از وزیر صمت جویا شوند. وی همچنین توضیح داده است که کاهش واردات گوشی که علت گرانی آن است، احتمالا به دلیل تعطیلی کارخانه‌های تولیدکننده گوشی است:

احتمالا به دلیل تعطیلی کارخانه‌های تولیدی در کشورهای تولیدکننده‌ مثل کره جنوبی و چین، واردات کاهش یافته است.

-

با این وجود وی در ادامه از واردت 1 میلیون و 400 هزار گوشی در روز یکشنبه خبر داده است اما به گفته وی شاید احتکاری هم در کار باشد:

البته تا دو روز پیش، آمار واردات نشان می‌دهد که یک میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه گوشی همراه وارد شده که روشن نشده. شاید کمی هم احتکار شده باشد که البته در این مورد اطمینان ندارم.

-

ماجرای گران شدن گوشی هوشمند به بعد از بازگشایی پاساژ‌ها برمی‌گردد که یک باره شاهد اوج گرفتن قیمت بودیم. اگرچه عده‌ای می‌گویید که این قیمت‌ها همچنان بالا خواهد ماند، اما انجمن واردکنندگان موبایل معتقد است که این قیمت‌ها کاذب بوده و به زودی شاهد ارزان شدن قیمت گوشی هوشمند خواهیم بود. این در حالی است که کارشناسان معتقدند به دلیل اتفاقات مربوط به ارز، قیمت گوشی هوشمند هیچ وقت مانند سال قبل نخواهد شد، بلکه تنها همین قیمت‌های بسیار بالای کنونی متعادل خواهند شد.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر