تراشه‌ی جدید سامسونگ در رقابت با تراشه‌ی M1 برای لپ تاپ عرضه می‌شود

تراشه سامسونگ به عنوان رقیب تراشه M1.jpg

تراشه‌ی M1 اپل با قدرت و عملکرد بی نظیرش نسبت به تراشه‌های اینتل، سر و صدای زیادی به پا کرد. حالا اما به نظر می‌رسد که سامسونگ در حال توسعه‌ی یک تراشه در رقابت با M1 برای لپ تاپ است.

اوایل امسال بود که سامسونگ تأیید کرد که در حال ساخت تراشه‌ی جدید اگزینوس با همراهی پردازنده‌ی گرافیکی AMD Radeon است. درواقع حدود دو سال است که سامسونگ با AMD همکاری می‌کند تا بتواند پردازنده‌ی گرافیکی قدرتمندی را برای موبایل توسعه دهد که عملکردی بهتر از پردازنده‌های گرافیکی سری Mail کمپانی ARM داشته باشد. اگرچه تا به این لحظه هنوز مشخص نیست که سامسونگ در تدارک ساخت یک تراشه‌ی موبایلی یا مخصوص به لپ تاپ است، اما حالا اطلاعاتی درباره‌ی این تراشه فاش شده است.

بنا به گزارشات جدید، سامسونگ قصد دارد پردازنده‌ی بعدی پرچم‌دار خود را احتمالاً با نام اگزینوس 2200 و در نیمه‌ی دوم سال جاری میلادی راهی بازار کند و این تراشه از پردازنده‌ی گرافیکی AMD Radeon طراحی شده برای دستگاه‌های با مصرف انرژي پایین بهره خواهد برد. اگرچه این تراشه می‌تواند در ابتدا در لپ تاپ‌های ویندوز 10 مبتنی بر ARM به کار برود، ادعا می‌شود که این تراشه می‌تواند در گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها هم به کار برود.

بنا به گزارشات این تراشه که با همان فناوری 5 نانومتری ساخته خواهد شد، ضمن بهره بردن از قدرت پردازشی بسیار بالا، مصرف باتری بسیار بهینه‌ای خواهد داشت. اگر این اخبار و گزارشات صحت داشته باشد، بعد از کوالکام، سامسونگ اولین برندی خواهد بود که پردازنده‌ی مبتنی بر ARM را لپ تاپ‌های ویندوز 10 ارائه خواهد کرد. از جمله ویژگی‌های نسبت داده شده به تراشه‌ی مور بحث می‌توانیم به پشتیبانی از تکنولوژی 5G، تکنولوژی‌های وایرلس پیشرفته مانند بلوتوث 5.0 یا وای فای 6E اشاره کنیم.

بنا به شایعات گفته می‌شود که اگزینوس 2200 رقیبی برای تراشه‌ی M1 اپل و تراشه‌ی کوالکام اسنپدراگون 8Cx Gen 2 خواهد بود. آخرین تراشه‌ی اپل که سال گذشته معرفی شد، یعنی تراشه M1، با عملکرد بسیار عالی و عمر باتری دو برابری نسبت به لپ تا‌پ‌های مجهز به پردازنده‌های اینتل، سر و صدای زیادی در دنیا به پا کرد. از این رو اگر تراشه‌ی بعدی سامسونگ بتواند با M1 رقابت کند، حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: sammobile


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

دونالد ترامپ

پنج‌شنبه, 23 اردیبهشت 1400

پردازنده Mali رو به اشتباه نوشتین Mail

پاسخ

ثبت نظر