ویژگی‌های آخرین آپدیت گوگل کروم

Untitled-1.jpg

آپدیت گوگل کروم 118 در چند روز گذشته منتشر شده است و آپدیت بعدی، یعنی گوگل کروم 119 قرار است که طی دو هفته آینده، در تاریخ 25 اکتبر (3 آبان) عرضه شود؛ با این حال یک نسخه بتا از این آپدیت در دسترس قرار گرفته است. ورژن جدید دارای چند ویژگی‌ جدید خواهد بود که فعلا در نسخه بتا اضافه شده است.

قابلیت‌های جدیدی در دسترس کاربران قرار گرفته است که متاسفانه بعضی از این ویژگی‌ها، تنها برای کاربران iOS در دسترس است. ما قصد داریم تمام این ویژگی‌ها را بررسی کنیم و پلتفرم‌هایی که می‌توانند از آنها استفاده کنند را معرفی ‌کنیم.

1- ذخیره و همگام‌سازی تب‌ها به عنوان یک گروه

chrome-119-save-tab-group.jpg
-

زمانی که این ویژگی در دسترس کاربران قرار گرفت یا به صورت دستی این قابلیت را فعال کردید، می‌توانید با کلیک راست بر روی یکی از چندین تب باز شده در مرورگر خود و انتخاب گزینه "save group"، آن تب‌ها را به یک گروه تبدیل کنید. این گروه از تب‌ها در لیست bookmark اضافه می‌شود و هر وقت که خواستید، می‌توانید آن دسته از صفحه‌ها را از طریق bookmark خود باز کنید. این لیست همچنین در دیگر دستگاه‌های شما قرار دارد و می‌توانید از هر دستگاهی که جیمیل خود را در آن داشته باشید، به این گروه از صفحه‌ها دسترسی داشته باشید. این ویژگی برای تمام سیستم‌عامل‌ها در دسترس می‌باشد.

2- صفحه‌های خود را در تمام دستگاه‌ها مرور کنید.

ویژگی بعدی آپدیت 119 کروم تنها برای دارندگان iOS در دسترس است که امکان مرور صفحات در دستگاه‌های مختلف را برای کاربران اپل قرار می‌دهد؛ به عنوان مثال، اگر در گوشی آیفون خود، مشغول خواندن مقاله‌ای در اینترنت بودید و سپس آن صفحه را بستید، هنگام استفاده از مک بوک، صفحه مرور شده در گوشی را به شما نشان می‌دهد تا بتوانید با استفاده از لپتاپ خود، به خواندن دوباره ادامه آن مقاله بپردازند.

چنین ویژگی در قسمت هیستوری نیز در دسترس است اما این قابلیت کار شما را بسیار آسان‌تر می‌کند و تنها با یک کلیک می‌توانید به صفحه خود بروید.

3- مرتب کردن تب‌ها با استفاده از هوش مصنوعی

یکی دیگر از ویژگی‌های این آپدیت، قابلیت مرتب‌کردن تب‌های باز شده در صفحه کروم است؛ هرچند اطلاعات دقیقی راجع به این گزینه در دست نیست اما آیکون آن شبیه به یک جارو است که در بالای صفحه شما قرار گرفته است. یکی از کاربران حدس زده است که این ویژگی، قابلیت کنترل‌ و مرتب کردن تب‌ها و قرار دادن آنها به هر ترتیبی که شما می‌خواهید را دارد؛ البته تنها در حد حدس و گمان است و باید تا زمان انتشار رسمی آپدیت صبر کنیم تا از کار دقیق آن مطلع شویم.

4- پیش‌نمایش شناور لینک‌ها در دسکتاپ

همراه با فعال بودن یک سری تنظیمات، می‌توانید موس خود را بر روی یک لینک قرار دهید و یک پیش‌نمایش از صفحه را مشاهده کنید. این ویژگی همچنین باعث می‌شود که با کلیک طولانی بر روی لینک، کل صفحه را به صورت شناور مشاهده کنید. البته این صفحه‌ها خیلی سریع ظاهر می‌شوند و باید به صورت دستی آن را ببندید. توسعه آن هنوز جای بهبود دارد و دارای ایرادات زیادی است.

آپدیت 119 کروم به تازگی برای کاربران بتا منتشر شده است و این ویژگی‌ها برای آنها در دسترس قرار گرفته است. اگر شما هم می‌خواهید قبل از انتشار رسمی این آپدیت، قابلیت‌های جدید را بررسی و امتحان کنید می‌توانید نسخه بتا کروم را از سایت رسمی گوگل دانلود کنید و امکانات جدید آن را مشاهده کنید.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: androidpolice.com

photo_2023-11-11_16-30-34.jpg

امیرحسین چروم - تولید کننده محتوا

من یک نویسنده و تولیدکننده محتوا هستم که به دنیای گیم و تکنولوژی و همچنین فیلم و سریال علاقه مندم.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر