ایکس باکس ۳۶۰ در انجام کلاهبرداری در بازار بورس آمریکا نقش داشت!

ghfgh360.jpg

یک کلاهبردار در بازارهای مالی، از طریق کنسول بازی ایکس‌باکس ۳۶۰، اطلاعات محرمانه شرکت‌ها را به همکارانش ارسال می‌نمود. پس از به دست آوردن سودی به ارزش ۴۰۰٬۰۰۰ دلار، او دستگیر شد.

آنتونی ویجیانو، تحلیلگر سرمایه‌گذاری و سابقه‌ی کار در شرکت گلدمن ساکس، به ارتکاب معاملات نهانی متهم شده است که جرمی جدی به شمار می‌آید. به نظر می‌رسد که دو نفر از دوستان ویجیانو در انجام این جرائم به او کمک کرده‌اند.

اصطلاح "معاملات نهانی" به معاملاتی اطلاق می‌شود که بر اساس اطلاعات غیرعلنی مرتبط با شرکت‌ها، خرید و فروش سهام آن‌ها صورت می‌گیرد. انجام معاملات نهانی در اکثر کشورها غیرقانونی است زیرا این نوع معاملات بر اساس افشای اطلاعات محرمانه انجام می‌شود.

شاکیان ادعا می‌کنند که ویجیانو اطلاعات غیرقانونی را از طریق پیام‌های رمزنگاری‌شده و خدمت چت صوتی کنسول ایکس‌باکس مایکروسافت به دو نفر از دوستانش منتقل کرده است تا آن‌ها معاملات ویژه‌ای در بازار سهام انجام دهند.

با توجه به بیانیه وزارت دادگستری ایالات متحده، FBI به‌طور مخفیانه چت‌های صوتی ویجیانو را ضبط کرده است. وی در این چت‌ها به وضوح اقرار کرده که اطلاعات غیرقانونی را (احتمالاً از طریق ایکس باکس ۳۶۰) به دوستانش منتقل کرده است.

ویجیانو در پیام‌هایش به یکی از دوستان خود اظهار کرده که خدمت چت ایکس‌باکس ۳۶۰ همچون پیام‌رسان سیگنال قابل‌ردیابی نیست. ویجیانو به همراه کریستوفر سالامون (دوست کودکی‌اش) و استفن فورلانو (همکارش) حداقل ۴۰۰٬۰۰۰ دلار سود از طریق معاملات نهانی به جیب زده‌اند.

مشخص نیست که آیا دوستان ویجیانو نیز از ایکس‌باکس ۳۶۰ استفاده می‌کردند یا خیر. FBI اعلام کرده که فورلانو و ویجیانو از طریق ایمیل و پیام‌های محرمانه در اینستاگرام با یکدیگر ارتباط داشته‌اند و تمامی پیام‌هایشان در سیگنال ردوبدل نشده‌اند. طبق اظهارات FBI، ویجیانو "از سرویس چت صوتی یک کنسول بازی" استفاده می‌کرده است.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: justice.gov

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر