مشخصات گلکسی کوانتوم 2 یا همان گلکسی A82 فاش شد

گلکسی A82.jpg

گلکسی A80 یک گوشی منحصر به فرد و جنجالی بود که حالا احتمالاً نسل جدید آن با نام گلکسی کوانتوم 2 یا همان گلکسی A82 در راه است و حالا مشخصات آن فاش شده است.

در سال 2019 سامسونگ گوشی جذاب و منحصر به فرد گلکسی A80 را معرفی و راهی بازار کرد که نه تنها در بین گوشی‌های سامسونگ بدیع بود؛ بلکه در میان تمام گوشی‌های بازار هم منحصر به فرد بود. متأسفانه این گوشی ادامه‌دار نشد و بعد از سال 2019 مدل جدیدی از آن معرفی نشد. حالا اما به نظر می‌رسد که نسل جدید این گوشی در راه است.

نسل جدید گلکسی A80 در کره‌ی جنوبی نام گلکسی کوانتوم 2 را یدک خواهد کشید و به صورت انحصاری توسط اپراتور SKT تولید خواهد شد. همین دستگاه اما در بازار جهانی با نام گلکسی A82 ارائه خواهد شد. در تصویر زیر، عکسی از این گوشی در جعبه‌اش را می‌بینید.

پوستر معرفی گلکسی A82.jpg
پوستر معرفی گلکسی A82 -

البته همانطور که در تصویر می‌بیند، سامسونگ در گلکسی A82 از دوربین جهنده بهره نمی‌برد، همان ویژگی که گلکسی A80 را به یک گوشی منحصر به فرد تبدیل کرده بود. در عوض این گوشی به یک نمایشگر 6.7 اینچی از نوع سوپر امولد با رزولوشن 1080p+، رفرش ریت 120 هرتزی و روشنایی 800 نیتس مجهز شده است. همچنین باید اشاره کنیم که این گوشی به صورت ضد آب با استاندارد IP67 راهی بازار خواهد شد.

جالب اینجاست که در شایعات گفته می‌شود که این گوشی احتمالاً با پردازنده‌ی اسنپدراگون 855+ راهی بازار خواهد شد. البته این امکان هم وجود دارد که این شایعه اشتباه باشد و شاهد استفاده از پردازنده‌ی اسنپدراگون 860 در گلکسی A82 باشیم. انتظار می‌رود که گلکسی A82 با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی راهی بازار شود که البته امکان افزایش حافظه از طریق اتصال کارت حافظه هم وجود خواهد داشت.

گلکسی A82 5G یا گلکسی کوانتوم 2.jpg
گلکسی A82 5G یا گلکسی کوانتوم 2 - تصویر فاش شده از گوشی در جعبه -

در پنل پشتی این گوشی از دوربین اصلی سه گانه استفاده شده است که لنز اصلی آن 64 مگاپیکسلی (احتمالاً سنسور IMX686) خواهد بود اما هنوز اطلاعات مربوط به دو لنز دیگر در دست نیست.

گوشی گلکسی A82 سامسونگ احتمالاً از یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 25 واتی بهره خواهد برد. البته گویا یک شارژر 15 واتی در جعبه گوشی وجود خواهد داشت.

فراموش نکنید که این گوشی مانند مدل اولیه‌ی گوشی کوانتوم، 5G خواهد بود. درواقع پردازنده‌ی اسنپدراگون 855+ یا اسنپدراگون 860، هر دو از 5G پشتیبانی می‌کنند اما امکان پیکر بندی آن‌ها در شرایطی که تنها از 4G بهره ببرند هم وجود دارد. از این رو این احتمال وجود دارد که این گوشی را در دو مدل، یکی با پشتیبانی از 4G و دیگری با پشتیبانی از 5G، در بازار ببینیم.

سامسونگ و SKT در نظر دارند تا در تاریخ 23 آوریل از گوشی کوانتوم 2 رونمایی کنند اما هنوز زمان معرفی نسخه‌ی جهانی این گوشی با نام گلکسی A82 فاش نشده است.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: gsmarena


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر