گلکسی M01 کور سامسونگ با اندروید گو رونمایی شد

Untitled-1.jpg

سامسونگ از گلکسی M01 کور گوشی جدید اقتصادی خودش با نمایشگر ۵٫۳ اینچی LCD و دوربین تک‌گانه معرفی شد. این گوشی ارزان‌ترین موبایل سامسونگ در بازار هند است.

این دستگاه به نسبت دو مدل دیگر از خانواده گلکسی M01 کوچک‌تر است که با نمایشگر 5/3 اینچی عرضه خواهد شد. در یک ماه گذشته شاهد رونمایی از دو مدل دیگر این خانواده یعنی گلکسی M01 و M01s بودیم که به ترتیب به‌ترتیب صفحه‌نمایش ۵٫۷ و ۶٫۲ اینچی دارند. صفحه‌نمایش گوشی جدید سامسونگ با وضوح 720+p و تراکم 227 پیکسل ارائه می‌شود که به نسبت قیمت این دستگاه مورد قبول است. ناگفته نماند مدل‌های پیشین گوشی‌های سامسونگ با پسوند کور عموما صفحه‌نمایشی با وضوح کمتر از HD داشتند. به همین دلیل وضوح تصویر 720+p در این دستگاه که ارزان‌ترین موبایل بازار هند است بسیار خوشایند خواهد بود.

در بخش پردازنده، این خانواده به تفاهم نرسیده‌اند؛ در گلکسی M01 کور، از تراشه‌ی مدیاتک MT6739 استفاده شده است که این پردازنده از چهار هسته‌ی Cortex-A53 تشکیل شده است که به همراه پردازنده‌ی گرافیکی Mali-T760 MP2 ارائه خواهد شد. اگر بخواهیم این دستگاه را با پردازنده به کار رفته در گلکسی M01s مقایسه کنیم، قدرت پردازشی زیادی ارائه نمی‌شود؛ اما نباید فراموش کنیم که قیمت این دستگاه پایین تر است. در گلکسی M01 کور از یک گیگابایت حافظه رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی استفاده شده است.

چند روز گذشته خبری خواندیم که گوگل قانونی را تصویب کرده تا تمامی گوشی‌های اقتصادی که از رم کمتر از 2 گیگابایت استفاده می‌کنند باید از سیستم‌عامل اندروید گو استفاده کنند. سامسونگ نیز به دلیل پیروی از این قانون گوگل این دستگاه را با سیستم‌عامل اندروید گو راهی بازار کرده است. اندروید گو همان سیستم‌عامل اندروید است که گوگل برای دستگاه‌هایی که از قدرت پردازشی کمتری و مشخصات فنی پایین‌تری استفاده می‌کنند، بتوانند به راحتی از این سیستم‌عامل نیز استفاده کنند.

Galaxy-m01-core.webp
-

ابعاد گلکسی M01 کور کوچک‌تر از اعضای دیگر خانواده است که همین موضوع باعث شده تا سامسونگ از باتری کوچکی در این تلفن هوشمند استفاده کند به همین ترتیب، این دستگاه از باتری 3000 میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کند که برای دستگاهی با صفحه‌نمایش ۵٫۳ اینچ مناسب‌ به‌نظر می‌رسد. این گوشی سامسونگ به نسبت گلکسی M01 و گلکسی M01s که به باتری ۴،۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهزند، از ظرفیت باتری کمتری برخوردار است.

در این گوشی شاهد نمایشگر به روزی نیستیم که دوربین سلفی به صورت ناچ یا قطره ای باشد بلکه این صفحه‌نمایش بسیار کلاسیک است و در بالا و پایین این نمایشگر فاصله و حاشیه‌ای وجود دارد که در بخش بالا دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی را شاهد هستیم.

در گوشی جدید سامسونگ از شبکه LTE استفاده شده است و براساس پردازنده به کار رفته انتظاری از تکنولوژی 5G نداریم. همچنین، گلکسی M01 کور از باند ۲٫۴ گیگاهرتزی وای‌فای b/g/n و بلوتوث ۵ و GPS پشتیبانی می‌کند، در این گوشی خبری از NFC نیست بلکه سامسونگ از GLONASS استفاده کرده است. درگاه شارژ این دستگاه نیز میکرو USB است که در کنار آن جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون قرار گرفته است.

galaxy_m01_core.jpg
-

سامسونگ برای این گوشی رنگ‌های آبی، قرمز و مشکی را در نظر گرفته و زمان عرضه گوشی جدید سامسونگ در تاریخ 29 ژوئیه خواهد بود که مصادف می‌شود با 8 مرداد 1399 که در کانفیگ‌های زیر ارائه می‌شود.

کانفیگ پایه‌ی گلکسی M01 کور یک گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۵،۵۰۰ روپیه

کانفیگ قوی‌تر گلکسی M01 کور مجهز به دو گیگابایت حافظه‌ی رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیر‌ه‌سازی ۶،۵۰۰ روپیه که تقریبا ۸۷ دلار قیمت دارد.


اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: gsmarena

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

سینا فضلعلی

پنج‌شنبه, 09 مرداد 1399

آوارتورت رو عوض کن شبیه روحه

پاسخ

ثبت نظر